اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محور تعلیمات دینی منع خواسته‌های نفسانی است

پناهیان:منع خواسته‌های نفسانی مهم‌ترین محور سبک زندگی اسلامی است

پناهیان با اشاره به تأثیر انسان بر سبک زندگی خود گفت: محور تعلیمات دینی منع خواسته‌های نفسانی است و منع خواسته‌های نفسانی نیز مهم‌ترین محور سبک زندگی اسلامی است.

پناهیان:منع خواسته‌های نفسانی مهم‌ترین محور سبک زندگی اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، در جمع دانشجویان ورودی‌ جدید دانشگاه تبریز سبک زندگی را متأثر از خود انسان و همچنین نظام فرهنگی، حقوقی و اجتماعی بیان کرد و یاد آور شد: قسمت عمده سبک زندگی اعضای جامعه به شرایط و قوانین آن جامعه برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه مبحث سبک زندگی بسیار مهم است، چرا که رفتارهای انسانی را شکل می‌دهد، افزود: سبک زندگی دو نوع است که یک نوع آن به عهده خود آدم‌هاست که این در مرتبه دوم قرار می‌گیرد و نوع دیگر به عهده نظامی است که در آن زندگی می‌کنند و این در مرتبه اول قرار می‌گیرد که خیلی برای سبک زندگی افراد تاثیر می‌گذارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان کنترل درونی انسان‌ها را از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر سبک زندگی برشمرد و گفت: برای آنکه سبک زندگی درست در جامعه حاکم شود باید اقدامات مناسب فرهنگی نیز صورت گیرد تا مردم بر اساس وجدان و کنترل درونی خود در جامعه ظاهر شوند.

وی همچنین در راستای تأثیر خود انسان بر سبک زندگی گفت: محور تعلیمات دینی منع خواسته‌های نفسانی است و منع خواسته‌های نفسانی نیز مهم‌ترین محور سبک زندگی اسلامی است.

به گفته وی بخشی از ساخت سبک زندگی دانشجویی را خود انسان‌ها و بخشی را دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بر عهده دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکل اساسی رفتارهای غربی این است که آنها نظم خشکی را بر جوامع خود حاکم کرده‌اند که نتیجه آن منزوی شدن مردمانشان بوده است، تصریح کرد: غربی‌ها محور رفتارشان هوس پرستی است و در راستای رسیدن به لذات دنیوی، ذلت دنیا و آخرتشان را به بار می‌آورند.

وی در پایان ترک لذت‌های زودگذر دنیوی را عامل لذت بردن از زندگی دانست و افزود: انسان مسلمان باید همواره خود را به اعمال و رفتار نیک عادت دهد. 

بر اساس این گزارش، در ابتدای این آیین نیز حجت الاسلام علی خدیوی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز ضمن خیر مقدم، برگزاری این چنین برنامه‌های را برای دانشجویان در دانشگاهها ضروری خواند.

یاد آور می‌شود: این مراسم از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/60002/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول