اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

سازمان عفو بین‌الملل:

حمله پهپادهای آمریکایی به پاکستان جنایت جنگی است

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی اعلام کرد تحقیق درباره آثار مخرب حمله پهپادهای آمریکایی به پاکستان نشان می‌دهد می‌توان این موضوع را تا حد جنایت جنگی در نظر گرفت.

حمله پهپادهای آمریکایی به پاکستان جنایت جنگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد، بنابر نتایج تحقیقات انجام شده، از تاریخ ژوئن 2012 تا آگوست 2013 کشور پاکستان 45 بار مورد حمله پهپادهای آمریکایی قرار گرفته است و صدها بیگناه در این حملات کشته شده‌اند.

در بخش‌هایی از این گزارش عنوان شده که در یکی از حملات پهپادهای آمریکایی یک زن 68 ساله که مشغول جمع‌آوری سبزی از مزرعه بوده است، کشته شد.

در یکی دیگر از عملیات‌ها نیز 18 کارگر از جمله یک نوجوان 14 ساله که مشغول کار بودند، جان باختند.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد، ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه فقط تروریست‌ها هدف حمله پهپادها قرار می‌گیرند، درست نیست.

بر اساس این گزارش بعد از حمله پهپادها به طور طبیعی مردم و امدادگران برای کمک به آسیب دیدگان وارد عمل می‌شوند اما بلا‌فاصله حمله دیگری صورت می‌گیرد که باعث کشته شدن مردم بی‌گناه و نیروهای امدادی می‌شود.

طبق این گزارش، آمریکا به بهانه حمله به القاعده و طالبان عملیات‌های خود را در مناطق قبایلی پاکستان توجیه می‌کند اما حمله پهپادها در این مناطق باید شفاف‌سازی شود.

سازمان عفو بین‌الملل از پاکستان خواست اطلاعات مربوط به جنایت‌های آمریکا توسط پهپادها را در اختیار عموم مردم و مجامع جهانی قرار دهد.

سازمان عفو بین‌الملل از آمریکا خواسته تحقیقات فوری و بی‌طرفانه درباره حمله پهپادها انجام دهد و اطلاعات آن در اختیار سازمان ملل متحد بگذارد تا این موضوع از طریق قوانین بین‌المللی پیگیری شود.

در پایان این گزارش از جامعه بین‌الملل خواسته شده نسبت به جنایاتی که موجب نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر می‌شوند بی‌تفاوت نباشند و با اعتراض به این موضوع سازمان عفو بین‌الملل را برای جلوگیری از جنایات جنگی همراهی کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول