اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

دومین حمله در کمتر از 24 ساعت

پهپادهای آمریکایی بار دیگر مناطق قبایلی پاکستان را هدف قرار دادند

پهپادهای آمریکایی در دومین حمله خود به مناطق قبایلی پاکستان در 24 ساعت گذشته و در حالی که نخست‌وزیر این کشور هنوز در نیویورک به سر می‌برد، بار دیگر «وزیرستان شمالی» را موشک باران کردند.

پهپادهای آمریکایی بار دیگر مناطق قبایلی پاکستان را هدف قرار دادند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، صبح امروز یک پهپاد آمریکایی به منطقه «دته خیل» واقع در وزیرستان شمالی پاکستان حمله کرد.

این پهپاد 2 موشک به سمت یک منزل مسکونی در روستای «مهمند خیل» از توابع منطقه دته خیل تحصیل در وزیرستان شمالی شلیک کرد که بر اثر آن دست‌کم 3 تن کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

با این حال، انتظار می‌رود که تعداد تلفات این حادثه افزایش پیدا کند.

این دومین حمله پهپادها به این منطقه در 24 ساعت گذشته و سومین حمله پهپادی آمریکا به مناطق قبایلی پاکستان از زمان حضور «نواز شریف» نخست‌وزیر این کشور در نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.

روز گذشته نیز پهپادهای آمریکایی با حمله موشکی به منطقه «درگمندی» در هفت کیلومتری شمال «میرانشاه» مرکز وزیرستان شمالی دست‌کم شش تن را کشته و 3 تن دیگر را نیز زخمی کردند.

به گفته برخی منابع، کشته شدگان حمله دیروز اهل ایالت «پنجاب» و از شبه‌نظامیان وابسته به «قاری عباس» که خود نیز چندی پیش در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شده بودند.

این حملات در حالی انجام می‌شود که دولت پاکستان به‌ شدت مخالف ادامه این روند بوده و معتقد است که این عملیات علاوه بر نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، موجب کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه می‌شود.

وزارت خارجه پاکستان نیز چندی پیش هشدار داد که ادامه این حملات می‌تواند به روابط اسلام‌آباد و واشنگتن آسیب برساند.

این در حالی است که نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان نیز در سخنرانی چند روز پیش خود در مجمع عمومی سازمان ملل، بار دیگر تأکید کرد که این حملات نقض مستمر تمامیت ارضی پاکستان است.

با این حال، مقامات واشنگتن همچنان بر ادامه این حملات تأکید و اصرار دارند که این برنامه یکی از موثرترین راه‌ها برای مقابله با شبه‌نظامیان و حفظ منافع ملی آمریکا است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول