اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری بوشهر مطرح کرد

سالن اختصاصی تئاتر مطالبه بحق هنرمندان بوشهری

رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: یکی از مطالبات بحق هنرمندان رشته نمایش در بوشهر سالن اختصاصی برای تمرین و اجراست.

سالن اختصاصی تئاتر مطالبه بحق هنرمندان بوشهری

سید حسین سیدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: استان بوشهر از وجود هنرمندان مستعدی در رشته‌های مختلف بهره‌مند است که اگر زمینه برای فعالیت بهتر این اقشار فراهم نکنیم با مشکلات بیشتری در عرصه هنر مواجه خواهیم شد.

رئیس حوزه هنری بوشهر تصریح کرد: هنرمندان بوشهری با امکانات کم کارهای بزرگی کرده‌اند و نمونه آن را در جشنواره‌های مختلف فیلم در کشور شاهد بودیم، اما نیاز است مسئولان استان نگاه جدی‌تری به مسائل هنری استان داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات جدی هنرهای نمایشی در زمینه زیرساخت‌هاست و تا زمانی که این بخش برطرف نشود مشکلات همچنان به قوت خود باقی است. نبود سالن اختصاصی برای ارائه آثار تولیدی در استان بوشهر مانع از اجرای عمومی شده است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر ادامه داد: در کنار اهتمام به آموزش هنرمندان باید به نویسندگان متون نمایشی نیز توجه شود تا امکان ارایه متن فاخر برای اجرای نمایشنامه اثرگذار فراهم شود.

سیدزاده گفت: اقتصاد تئاتر نیز از دیگر موضوعات دامن‌گیر هنرهای نمایشی است طوری که تئاتر هم‌ اینک درآمدزا نیست و زمانی این امر محقق می‌شود که تولید حرفه‌ای صورت گیرد.

رئیس حوزه هنری بوشهر با بیان اینکه مشکلی در حوزه کمی تولید آثار در استان بوشهر وجود ندارد، اضافه کرد: هم‌اینک این استان فاقد خانه تئاتر است که در صورت ایجاد می‌تواند در ارتقای کیفی آثار تولیدی موثر باشد.

وی گفت: بی‌توجهی به خواسته‌های عمومی در متون نمایشی باعث شده تا جایگاه خود را در بین خانواده‌ها و لایحه‌های اجتماعی از دست بدهد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول