به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فریبا دلیری بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی «عروسک در تئاتر پداگوژی» در میان جمعی از مربیان مهدهای کودک همدان اظهار کرد: با استفاده از نمایش میتوان مفاهیم را بهتر به کودک منتقل کرد و به آنان جرأت و جسارت مشارکت در کار گروهی را داد.
وی با بیان اینکه مشارکت کودکان و نوجوانان در فضای نمایش باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در میان آنان میشود گفت: با اجرای نمایش در فضای مهدهای کودک میتوان با بهرهگیری از هنر مباحث مد نظر را به کودک انتقال داد.
این کارگردان عرصه تئاتر ادامه داد: نمایش علاوه بر اینکه فضا را برای کودکان شاد و پرنشاط میکند آنها را در محیط کسب تجربه قرار میدهد.
وی با اشاره به اثرات تئاتر پداگوژی گفت: این نوع از تئاتر به معنای تئاتر تعلیم و تربیت است که زمینه برقراری بهتر ارتباط با مخاطب را فراهم میکند.
دلیری در ادامه با بیان اینکه انسان از طریق ارتباطات توانست مفاهیم را بیاموزد و به دیگران نیز آموزش دهد ابراز کرد: تئاتر پداگوژی، «هدایتکننده کودک» است.
وی با اشاره به پیشینه تئاتر پداگوژی، سابقه آن را مربوط به یونان باستان دانست و افزود: این نوع از تئاتر تنها مختص کودکان نیست بلکه برای گروههای مختلفی مانند سالمندان، بیماران، بزهکاران، اقشار آسیب پذیر جامعه نیز میتوان از این تئاتر استفاده کرد.
این کارگردان عرصه تئاتر کودک خاطرنشان کرد: کودک در این نوع از نمایش میتواند تمام احساسات و نظرات خود را مطرح کند و درون خود را پالایش سازد.
وی گفت: در این نوع از تئاتر بعد از اتمام نمایش باید کودکان را دور هم جمع کرده و با آنها در خصوص نمایش حرف زد زیرا این کار زمینه ایجاد تعامل و مشارکت کودک با دیگران را فراهم میکند.
دلیری «تئاتر تعلیم و تربیت» را « تئاتر انسان بودن» دانست و از مربیان مهدهای کودک خواست این نوع از تئاتر در بین بچهها اجرا کنند.
انتهای پیام/89002/ت20/ژ1001