اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان تئاتر کودک تاکید کرد

انتقال بهتر مفاهیم آموزشی با استفاده از هنر تئاتر

کارگردان تئاتر کودک با بیان اینکه تئاتر هدایت‌کننده کودک است، گفت: می‌توان با استفاده از این هنر مفاهیم آموزشی را بهتر به کودکان انتقال داد.

انتقال بهتر مفاهیم آموزشی با استفاده از هنر تئاتر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فریبا دلیری بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی «عروسک در تئاتر پداگوژی» در میان جمعی از مربیان مهدهای کودک همدان اظهار کرد: با استفاده از نمایش می‌توان مفاهیم را بهتر به کودک منتقل کرد و به آنان جرأت و جسارت مشارکت در کار گروهی را داد.

وی با بیان اینکه مشارکت کودکان و نوجوانان در فضای نمایش باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در میان آنان می‌شود گفت: با اجرای نمایش در فضای مهدهای کودک می‌توان با بهره‌گیری از هنر مباحث مد نظر را به کودک انتقال داد.

این کارگردان عرصه تئاتر ادامه داد: نمایش علاوه بر اینکه فضا را برای کودکان شاد و پرنشاط می‌کند آنها را در محیط کسب تجربه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اثرات تئاتر پداگوژی گفت: این نوع از تئاتر به معنای تئاتر تعلیم و تربیت است که زمینه برقراری بهتر ارتباط با مخاطب را فراهم می‌کند.

دلیری در ادامه با بیان اینکه انسان از طریق ارتباطات توانست مفاهیم را بیاموزد و به دیگران نیز آموزش دهد ابراز کرد: تئاتر پداگوژی، «هدایت‌کننده کودک» است.

وی با اشاره به پیشینه تئاتر پداگوژی، سابقه آن را مربوط به یونان باستان دانست و افزود: این نوع از تئاتر تنها مختص کودکان نیست بلکه برای گروه‌های مختلفی مانند سالمندان، بیماران، بزهکاران، اقشار آسیب پذیر جامعه نیز می‌توان از این تئاتر استفاده کرد.

این کارگردان عرصه تئاتر کودک خاطرنشان کرد: کودک در این نوع از نمایش می‌تواند تمام احساسات و نظرات خود را مطرح کند و درون خود را پالایش سازد.

وی گفت: در این نوع از تئاتر بعد از اتمام نمایش باید کودکان را دور هم جمع کرده و با آنها در خصوص نمایش حرف زد زیرا این کار زمینه ایجاد تعامل و مشارکت کودک با دیگران را فراهم می‌کند.

دلیری «تئاتر تعلیم و تربیت» را « تئاتر انسان بودن» دانست و از مربیان مهدهای کودک خواست این نوع از تئاتر در بین بچه‌ها اجرا کنند.

انتهای پیام/89002/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول