اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آمادگی کامل کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد ‌اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی کامل این استان و شهر یاسوج برای برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر خبر داد.

آمادگی کامل کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر

امین کمالوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از آمادگی کامل کهگیلویه و بویراحمد برای میزبانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در آبان ماه سال‌ جاری خبر داد.

این مسئول با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در آبان ‌ماه سال‌ جاری عنوان کرد: این استان با دارا بودن توانمندی‌ها و زیرساخت‌های هنری آمادگی کامل برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره را دارد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد به دلیل دارا بودن شرایط خاص گردشگری و وجود زیرساخت‌های مهم و اساسی هنرهای نمایشی در سطح کشور کم‌نظیر است، ابراز داشت: وجود دومین تئاتر شهر کشور به مرکزیت یاسوج و تجربه برگزاری انواع جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای زمینه برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر را در این استان مهیا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به درخواست مرکز هنرهای نمایشی کشور در خصوص میزبانی این جشنواره گفت: با رایزنی‌های به عمل آمده استان کهگیلویه و بویراحمد از دوم تا ششم آبان ‌ماه سال‌ جاری میزبان 19 گروه از 11 استان کشور است.

کمالوندی با بیان اینکه حجم بالای کار و حضور 200 مهمان برای اولین بار است که در میزبانی جشنواره‌های تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق می‌افتد، افزود: یکی از اهداف این جشنواره نشان دادن توانمندی‌های استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد بوده که آشنایی هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره با توانمندی‌های این استان و نشان دادن توان اجرایی به دیگر استان‌ها برای برگزاری جشنواره‌های بزرگ از دیگر اهداف برگزاری این اتفاق بزرگ هنری در استان است.

وی با بیان اینکه برگزاری و میزبانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاصیت ویژه‌ای دارد، ادامه داد: این جشنواره با اینکه در سطح جشنواره‌های منطقه‌ای عنوان دارد ولی در سطح ملی برگزار می‌شود چون در این جشنواره 11 استان از سراسر کشور با هم به رقابت می‌پردازند که نیاز به یک برنامه‌ریزی بسیار منسجم و دقیق دارد.

این مسئول برگزاری این جشنواره‌ها را علاوه بر شناخت بیش از پیش این استان کمک به دیگر صنوف اقتصادی دانست و متذکر شد: یکی دیگر از اهداف میزبانی این جشنواره ورود سرمایه‌های برگزاری است چون کل سرمایه‌ها و هزینه‌های مربوط به این جشنواره‌ها را وزارت ارشاد و معاونت امور هنری و مرکز هنرهای نمایشی کشور بر عهده می‌گیرد و در کنار برگزاری جشنواره از دیگر توانمندی‌های استان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/82009/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول