اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف گچساران خبر داد

اتمام فاز سوم پل اسکان زائران بی‌بی حکیمه(س) گچساران تا اسفند ماه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: اسفند ماه جاری فاز سوم ساخت پل اسکان زائران مرقد مطهر بی‌بی‌ حکیمه(س) به اتمام می‌رسد.

اتمام فاز سوم پل اسکان زائران بی‌بی حکیمه(س) گچساران تا اسفند ماه

الله‌کَس نجیبی‌فرد صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بی‌بی حکیمه(س) دختر بلافصل امام موسی‌کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) یکی از امامزاده‌های نامی و مشهور در کشور بوده که همه ساله در ایام مختلف پذیرای زائرانی از سراسر کشور و دیگر کشورهای مسلمان حوزه خلیج فارس است.

وی افزود: در راستای افزایش خدمات‌رسانی به زائران این بقعه متبرکه فعالیت‌های مختلفی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران تصریح کرد: ساخت وضوخانه، سرویس بهداشتی و حمام با سپتیک در مساحت یک‌هزار و 100 متر مربع، ساخت پل فلزی بزرگ راه ارتباطی سرویس‌های بهداشتی و ساخت دو منبع بزرگ فلزی در اندازه 120 متر مکعب از جمله اقدامات اخیر در راستای خدمات‌دهی بهتر به زائران است.

نجیبی‌فرد تکمیل جاده دو بانده کاکامبارک(ع) تا مرقد بی‌بی‌ حکیمه(س) را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد و یادآور شد: عملیات ساخت و تکمیل این مسیر با همکاری و تعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به طول 2.5 کیلومتر به صورت دوبانده انجام شده است.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های فرهنگی اوقاف گچساران در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد: ساخت و نصب کیوسک اطلاعات و دفتر فرهنگی در راستای پاسخگویی به سئوالات زائران در زمینه‌های مختلف دینی و مذهبی، غرس درخت‌های مجاور بقعه کاکامبارک(ع) و ساخت و نصب ضریح این بقعه متبرک از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته اخیر اوقاف گچساران به شمار می‌رود.

این مسئول در اوقاف و امور خیریه گچساران با تأکید بر لزوم ایجاد اماکن اسکان زائران بقعه متبرکه بی‌بی‌ حکیمه(س) با توجه به استقبال و حضور انبوه زائران این امامزاده بیان کرد: در همین راستا فاز سوم عملیات ساخت و تکمیل پل که محل مناسبی برای اسکان زائران به شمار می‌رود؛ هم‌اکنون با پیشرفت 60 درصدی در حال اجراست.

نجیبی‌فرد اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های به عمل آمده، این پل در اسفند ماه سال جاری به اتمام و بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/82001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول