اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برخوار:

عید غدیر در میان سایر اعیاد همچون ماه در میان ستارگان است

امام جمعه برخوار گفت: عید غدیر در میان تمام اعیاد به عیدالله اکبر معروف شده است، این عید در میان سایر اعیاد همچون ماه در میان ستارگان است.

عید غدیر در میان سایر اعیاد همچون ماه در میان ستارگان است

حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: عید غدیر در میان تمام اعیاد به عیدالله اکبر معروف شده است و در بسیاری از روایات در وصف بزرگی این عید آمده است.

وی افزود: غدیر روزی است که در آن تکلیف امامت و ولایت مشخص شد که نشان دهنده اهمیت جایگاه این روز بزرگ در دین اسلام است.

امام جمعه برخوار در ادامه گفت: روایتی از امام رضا(ع) در فضلیت غدیر نقل شده است که فرمودند در روز قیامت چهار روز را آرایش شده همچون عروس نزد پروردگار می‎آیند، عید قربان، عید فطر، روز جمعه و عید غدیر این چهار روز بافضیلت نزد پروردگار هستند اما روز غدیر در میان سایر روزها مانند ماه در بین ستارگان است.

وی اضافه کرد: روز غدیر روزی است که حضرت ابراهیم (ع) از آتش نمرود نجات پیدا کرد و آن روز را روزه گرفت.

سرافراز تصریح کرد: در تقویم اسلامی عید غدیر از همه اعیاد جایگاه والاتر و موقعیت محکم‎تر و پرمغزتری دارد، تأثیر آن نیز از سایر اعیاد بیشتر است زیرا تکلیف امت اسلامی در خصوص هدایت، حکومت، امامت و ولایت معین می‎شود.

وی ادامه داد: براساس فرموده مقام معظم رهبری (مدظله) از عید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه امامت نامگذاری شده است، به همین دلیل لازم است که در جهت تحکیم امامت و ولایت و سایر مسائل دینی اهتمام بورزیم و تلاش کنیم.

امام جمعه برخوار اظهار کرد: کشور ما کشوری با ولایت و امامت است و حکومت ما حکومت اسلامی است و آنچه مد نظر ائمه معصومین بوده است اجرا شده اگر چه تا رسیدن به مطلوب فاصله زیادی داریم اما حکومت ایران اسلامی برگرفته از حکومت اولیای خدا است.

وی در پایان گفت: حکومت اسلامی ایران یک الگو برای تمام دنیا به ویژه در میان ملل اسلامی است، امید است که شاهد شکوفایی بیشتر آن در دنیا باشیم.

انتهای پیام/63019/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول