اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه اهل ‌سنت بندرخمیر:

صفوف مسلمانان برای مقابله با کفر جهانی هر روز باید فشرده‌تر شود

امام‌ جمعه اهل ‌سنت بندرخمیر گفت: صفوف مسلمانان باید هر روز برای مبارزه با کفر جهانی و دفاع از میهن اسلامی و تلاش برای آبادی کشور فشرده و فشرده‌تر شود.

صفوف مسلمانان برای مقابله با کفر جهانی هر روز باید فشرده‌تر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرخمیر واقع در غرب شهرستان بندرعباس، عبدالرئوف قتالی پیش از ظهر امروز در جمع تعدادی از مردم این شهر، با بیان اینکه امروز نزدیک‌تر شدن دل‌های مسلمانان مهم‌ترین نیاز جامعه اسلام است، اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم میهن اسلامی ما را از گزند حوادث در پناه خود قرار دهد و دل‌های مسلمانان را روز به روز به هم نزدیک‌تر کند.

وی با بیان اینکه صفوف مسلمانان باید هر روز برای مبارزه با کفر جهانی و دفاع از میهن اسلامی و تلاش برای آبادی کشور فشرده و فشرده‌تر شود اضافه کرد: از خداوند می‌خواهیم شر دشمنان اسلام اعم از صهیونیسم غاصب و آمریکای جهان‌خوار را از سر مردم فلسطین، لبنان، افغانستان و سایر بلاد اسلامی کوتاه کند.

قتالی در ادامه با اشاره به ایام حج و حضور حجاج هرمزگانی در این مراسم بزرگ اسلامی بیان کرد: خوشا به حال حجاجی که برای زیارت خانه خدا و زیارت مرقد نبی اکرم از راه دور به سرزمین وحی با پوشیدن لباس احرام سفر کردند و لبیک گویان طواف خانه خدا و سعی بین صفا و مروه را به جای آوردند و در عرفات و مشعر الحرام به دعا و استغفار ایستادند و در منی شیطان لعین را سنگسار و به یاد حضرت ابراهیم (ع) قربانی را ذبح کردند.

وی در مقام حضرت ابراهیم (ع) نمازگزاردن و بوسه زدن بر حجرالاسود را از دیگر رسوم حج دانست و افزود: خوش به حال حجاجی که ضریح حضرت رسول‌الله (ص)، خلفای راشدین، شهدای بدر و احد و دیگر اولیای خدا را زیارت کردند و ما بین قبر پیامبر اسلام (ص) و منبرشان نماز اقامه کردند.

امام‌ جمعه اهل ‌سنت بندرخمیر زیارت اهل ‌قبور و خواندن دعای مغفرت برای آنان را از سنت‌های پیامبر اکرم (ص) دانست و خطاب به حاضران تاکید کرد که صله ارحام، کمک به فقرا، بیوه زنان، ایتام و بخشیدن بدهی بدهکاران، فرستادن سلام و صلوات بر محمد مصطفی (ص) و رفتن به عیادت بیماران را هرگز ترک نکنند.

انتهای پیام/88001/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول