اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه مردم از وضعیت معابر ریگان

70 درصد معابر ریگان خاکی هستند

مشکلات وضعیت معابر شهری ریگان و عدم آسفالت معابر یکی از مهمترین مشکلات این شهر است.

70 درصد معابر ریگان خاکی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، شهرستان ریگان به دلیل توفا‌ن‌های شدید شن یکی از شهرستان‌هایی است که خاک و شن مردم این شهرستان را اذیت می‌کند در کنار آن کوچه‌های خاکی این شهر این ناراحتی را دوچندان کرده است.

با رانندگی در معابر خاکی شهر را غباری فرا می‌گیرد که ناشی از ذرات معلق خاک در هوا است و موجب ناراحتی شهروندان می‌شود.

این شهر با وجود قدمت زیاد دارای مشکلات بسیار زیادی در بخش‌های مختلف است که ضعف در وضعیت معابر شهری ریگان را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین مشکلات این شهر عنوان کرد.

این شهر که در مسیر جاده ترانزیتی ریگان - چابهار قرار دارد و در گذشته جاده ابریشم از این شهر می‌گذشته می‌طلبد با توجه به تاریخی بودن آن معابر این شهر ساماندهی شوند.

رئیس شورای شهر ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان به برخی از مشکلات این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: هر کسی وارد شهر ریگان می‌شود از وضعیت معابر شهر ریگان گلایه می‌کند.

محمد آبیار تصریح کرد: اکثر کوچه‌های شهر ریگان خاکی و فاقد آسفالت است که به زودی با تخصیص اعتبار آسفالت می‌شوند.

وی از اجرای مبلمان شهری در این شهر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از شهرستان‌های تجاری شرق کشور است، این مبلمان ساماندهی و در حال اجرا است.

آبیار خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ریگان در قرن هشتم هجری بزرگترین مرکز تجاری جنوب شرق کشور محسوب می‌شده، این امر اکنون بر وسعت آن افزوده و خدمت‌رسانی نیز در حال اجرا است.

وی از آغاز آسفالت تعدادی از خیابان‌های شهر ریگان خبر داد و گفت: ماه گذشته یکی از خیابان‌هایی که تردد در آن به سختی انجام می‌شد و تردد زیادی داشت، آسفالت شد.

شهردار ریگان با اشاره به اینکه فقط 30 درصد خیابان‌های شهر ریگان آسفالت شدند، بیان داشت:  70درصد معابر شهر ریگان خاکی هستند که نیاز به آسفالت دارند.

حسن دهگان افزود: با توجه به اینکه این شهرستان در مسیر جاده ترانزیتی ریگان - چابهار قرار دارد، برای آسفالت معابران به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: 50 درصد معابر و خیابان‌های شهر ریگان زیرسازی و آماده آسفالت هستند که با تخصیص اعتبار به زودی این امر در این شهر محقق خواهد شد.

شهردار ریگان تصریح کرد: روشنایی معابر شهر ریگان یکی از اقداماتی است که رضایتمندی مردم را در پی داشته است.

دهگان از اجرای طرح ساماندهی پیاده‌روها در سطح مغازه‌های شهر ریگان با همکاری اصناف خبر داد و گفت: این طرح با پیشرفت 70درصدی در شهر ریگان در حال اجرا است.

شهردار ریگان بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان ریگان در جاده ترانزیتی ریگان - چابهار قرار دارد به زودی بازار شهر ریگان ساماندهی می‌شود.

دهگان ابراز داشت: در گذشته این شهرستان مرکز تجاری جنوب شرق کشور محسوب بوده و مغازه‌های این شهر به صورت سنتی اجرا می‌شدند.

--------------------------------------

گزارش و عکس از موسی مولائیان

--------------------------------------

انتهای پیام/80014/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول