اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد بجنورد:

بیش از 6 میلیارد ریال زکات در بجنورد جمع‌آوری شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی بجنورد گفت: تا اواسط مهرماه سال‌جاری بیش از 6 میلیارد و 657 میلیون ریال زکات در شهرستان جمع‌آوری شد.

بیش از 6 میلیارد ریال زکات در بجنورد جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، رضا وحدانی با اشاره به این‌که تمام مبالغ زکات جمع‌آوری شده برای مصارف پروژه‌های عمرانی و رفع نیاز فقرا هزینه می‌شود، اظهار داشت: در واقع  کمیته امداد امام خمینی برای اجرای برنامه‌های تبلیغی از محل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی استفاده می‌کند و برای انجام این امر هیچ‌گونه مبلغی از محل اعتبارات زکات جمع‌آوری شده کسر نمی‌شود.

وی تصریح کرد: کشاورزان و دامداران این شهرستان سال گذشته بیش از پنج میلیارد و 374 میلیون ریال زکات جمع‌آوری کردند که این رقم طی امسال با توجه به اقدامات انجام شده از سوی مسئولین از رشد خوبی برخوردار شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان بجنورد با اشاره به احداث پروژه‌های عمرانی از محل جمع‌آوری زکات افزود: پیش‌بینی شده است امسال از محل زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان 68 پروژه عام‌المنفعه مانند مسجد، راه، غسالخانه، حسینیه‌ها، خانه عالم و ... احداث شود.

وحدانی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این نهاد در راستای ترویج این فریضه واجب الهی گفت: در حال حاضر فریضه زکات با تشکیل چارچوب مشخص و فرهنگ‌سازی مناسب و تشکیل شورای زکات در همه روستاها و همچنین انعکاس تبلیغات محیطی و آموزش‌های فردی موجب شده تا زکات بیش از گذشته در بین مردم احیا و تقویت شود.

وی اظهار داشت: اگر انسان‌ها به این فریضه واجب الهی توجه کنند یقیناً دچار آسیب نشده و می‌توانند در رفع فقر و مشکلات موجود در جامعه نقش سازنده‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/63002/م/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول