اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی شیراز مطرح کرد

ارائه دروس معارف به 7 هزار دانشجو در هر ترم

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز گفت: این دانشکده در هر ترم به هفت هزار دانشجو درس‌های معارف را ارائه می‌دهد.

ارائه دروس معارف به 7 هزار دانشجو در هر ترم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری عصر امروز در مراسم افتتاح دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز اظهار داشت: دانشکده الهیات و معارف اسلامی شیراز در سه رشته علوم قرآن و فقه، فلسفه و کلام اسلامی و فقه و مبانی 300 دانشجو دارد.

وی افزود: گاهی برخی ضعف‌های اخلاقی در بین بعضی دانشجویان و شبهات موجود در دانشگاه‌ها را به عملکرد ضعیف دانشکده‌های الهیات ارتباط می‌دهند در حالی که اگر این دانشکده‌ها وجود نداشتند، وضع بسیار بدتر می‌بود.

کلانتری ادامه داد: منکر پاره‌ای از نقائص نیستیم و تا وضع ایده‌آل فاصله وجود دارد اما خدمات دانشکده‌های الهیات و معارف پس از انقلاب اسلامی را نباید نادیده گرفت.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: مقدمه اسلامی‌ کردن دانشگاه و ارائه الگوی تمدن اسلامی ایجاد دانشکده‌های الهیات است.

به گفته وی، اگر قرآن را تنها در فقه و تفسیر معنا کنیم مهجوریت آن را رقم زده‌ایم چراکه قرآن باید در تمام زمینه‌های مورد نیاز جامعه حضور داشته باشد.

وی ابراز داشت: احیای تمدن اسلامی به برگزاری مراسم مذهبی و نماز جماعت نیست بلکه به احیای تفکر، اندیشه و سبک زندگی اسلامی است.

کلانتری اضافه کرد: احیای تمدن اسلامی مقدماتی دارد که یکی از آن توسعه علوم اسلامی و ایجاد دانشکده‌های مقتدر اسلامی و قرآنی است.

وی تصریح کرد: فارس با پنج میلیون جمعیت، 240 هزار دانشجو و 70 سال سابقه تاسیس دانشگاه باید پیش از این‌ها دارای دانشکده الهیات می‌شد که البته محقق شدن این مهم جای شکر دارد.

انتهای پیام/2448/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول