اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته ورزش و جوانان

14 مربی اخلاق‌مدار و مروج فرهنگی استان مرکزی تجلیل شدند

طی مراسمی به مناسبت هفته ورزش و جوانان از 14 نفر از مربیان اخلاق‌مدار و مروجان فرهنگی استان مرکزی قدردانی و تجلیل شد.

14 مربی اخلاق‌مدار و مروج فرهنگی استان مرکزی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی عصر امروز در این همایش اظهار داشت: اخلاق‌ مداری در ورزش از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و داشتن روحیه و اخلاق ورزشی بیش از کسب مدال موجب افتخارآفرینی می‌شود.

سعید ملکی افزود: مربیان اخلاق مدار موجب تربیت ورزشکاران اخلاق‌مدار می‌شوند، چرا که جوانان همواره از بزرگان خود الگو برداری کرده و راه و روش آنان را در پیش می‌گیرند.

وی تصریح کرد: همایش تجلیل از مربیان اخلاق‌مدار و مروجان فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ اخلاق مداری و توسعه اخلاق و منش قهرمانی برگزار شده که امیدواریم در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطر نشان ساخت: اخلاق در ورزش اصل بسیار مهمی است که به منظور سلامت ورزش هم ورزشکاران و هم مربیان باید به آن توجه داشته باشند.

ملکی با تاکید بر اینکه امروز مربیان نقش بی بدلیلی در فرهنگ سازی جامعه و تاثیرپذیری در تمامی سطوح ایفا می‌کنند، تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی انتخاب مربیان اخلاق‌مدار را بر اساس شاخصه‌هایی که از سوی فدراسیون تعیین شده است، انجام داده که یکی از این شاخصه‌ها برخورداری مربیان از مدال‌های جهانی و تربیت ورزشکاران مدال‌آور جهانی بوده است.

وی گفت: امروز اگر می‌بینیم ورزشکاران این مرز و بوم در میادین ملی و بین‌المللی موفق به کسب افتخار می‌شوند این به واسطه تلاش‌ها و کوشش‌های مربیانی است که شبانه‌روز برای ورزشکاران زحمت می‌کشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: هم اکنون 6 هزار مربی درجه یک، دو و سه ملی و بین‌المللی با 400 هیئت ورزشی این استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در عرصه ورزش به دنبال تربیت قهرمانانی در سطح بین‌المللی و با اخلاق ایرانی اسلامی است، بیان کرد: ورزشکاران ایرانی در کنار تلاش برای کسب عناوین قهرمانی در میادین بین‌المللی به دنبال کسب مدال‌های اخلاقی و فرهنگ پهلوانی هستند، این در حالی است که ورزشکاران دیگر کشورها تنها در اندیشه کسب مدال می‌باشند.

علی فرهادی افزود: این مربیان هستند که با اخلاق و رفتار و کردار خود اخلاق ورزشی را به ورزشکاران می‌آموزند و به همین دلیل است که مربیان اخلاق‌مند نباید در گمنامی بمانند و باید با معرفی و تجلیل از آنان زمینه شناخت این افراد به جامعه ورزشی را فراهم ساخت.

وی تصریح کرد: نقش و جایگاه ورزش در پرورش روح و جسم سالم نقشی اساسی و غیر قابل انکار است و اگر اخلاق زینت‌بخش ورزش نباشد، ورزش نمی‌تواند به درستی اثرگذار باشد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر می‌خواهیم ورزش به جایگاه واقعی خود در جامعه دست پیدا کند باید متخلص به اخلاق شود و اخلاق ورزشی را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد.

انتهای پیام/87005/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول