اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اعضای شورای اسلامی شهر اراک:

نشاط و شادی مهم‌ترین پدیده یک جامعه پویا است

نماینده اعضای شورای اسلامی شهر اراک گفت: نشاط و شادی مهم‌ترین پدیده یک جامعه پویا است.

نشاط و شادی مهم‌ترین پدیده یک جامعه پویا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، منوچهر کاظمی بعد از ظهر امروز در همایش تخصصی نشاط اجتماعی ویژه مدیران دستگاه‌ها، اساتید دانشگاهی، کارشناسان تخصصی دستگاه‌ها و دانشجویان که در فرهنگسرای شهرداری اراک برگزار شد، با بیان اینکه تمامی فعالیت‌هایی که در سازمان‌ها صورت می‌گیرد به نوعی تلاش برای ایجاد نشاط اجتماعی است، گفت: نشاط اجتماعی تنها به برگزاری جشن نیست.

وی افزود: ایجاد پارک‌های مناسب، ایجاد فضای سبز زیبا و ایجاد فضاهای مناسب شهری برای عموم مردم و جامعه معلولین از جمله اقداماتی است که می‌تواند در ایجاد نشاط اجتماعی برای افراد در شهر موثر باشد.

نماینده اعضای شورای اسلامی شهر اراک بیان داشت: نشاط و سر زندگی دارای ابعادی می‌باشد که یک بعد آن فردی بوده و به بینش و فرهنگ مردم و ادراک آنان از جهان وابسته است و بعد دیگر مربوط به فضاهای شهری و خدمات عمومی و معماری و غیره می‌باشد.

کاظمی با اشاره به اینکه نشاط و شادی مهم‌ترین پدیده یک جامعه پویا است، تصریح کرد: نشاط اجتماعی در جوامع پیچیده امروزی یکی از اصلی‌ترین نیازهای مردم به شمار می‌رود، چرا که زمانی می‌توان سلامت اجتماعی را تضمین کرد که یکایک افراد جامعه شاداب و با نشاط باشند.

وی با بیان اینکه دشمنان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که برای ضربه زدن به یک کشور باید یاس و ناامیدی را در آن القا کنند، بیان داشت: برای مقابله با توطئه‌های دشمنان و جلوگیری از ترویج ناامیدی در جامعه باید نقاط قوت را تقویت کرد.

نماینده اعضای شورای اسلامی شهر اراک اذعان داشت: ارتقای نشاط اجتماعی از مباحث ضروری جامعه است که باید با تعامل دستگاه‌های مختلف بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و کمیته‌ای با مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌ها تشکیل و راهکارهایی برای نشاط اجتماعی ارائه شود.

کاظمی، توزیع عادلانه وسایل ورزشی، استفاده از نظرات حوزه اجتماعی، بالا بردن رضایت مردم از خدمات رسانی برخی ادارات، بررسی مشکلات ترافیک، افزایش مشاوره رایگان، احیاء سنت‌های قدیمی، کنترل و نظارت بر افزایش قیمت‌ها و رعایت تکریم ارباب رجوع و نظارت بر آن با انجام بازرسی‌ها،آشنا کردن مردم با حقوق شهروندی و برگزاری جشن‌های شاد در شهرها را از راهکارهای افزایش رضایتمندی مردم جامعه و ارتقاء نشاط در جامعه عنوان کرد.

وی، تشویق و انگیزش هنرمندان اصحاب فرهنگ و هنر و نویسندگان برای ایجاد آثار نشاط انگیز و ورود به عرصه شادکامی، ایجاد نمادها و المان‌های نشاط انگیز در شهر، گسترش مکان‌های زیبا برای گذراندن اوقات فراغت، گسترش اماکن تفریحی رایگان، آذین بندی و چراغانی شهر، همکاری با صدا و سیما به منظور تولید آثار نشاط آور، نصب بنرها و بیلبوردهای روح‌انگیز با پیام‌های کوتاه و شادی آفرین در سطح شهر و برگزاری مسابقات ورزشی در سطح پارک‌ها را از عواملی که می‌تواند موجب بستر سازی نشاط اجتماعی در جامعه شود، عنوان کرد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول