اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گارگاه آموزشی بافت مطرح شد

آموزش شیوه دعوت به نماز با رفتار عملی

استاد حوزه علمیه قم گفت: آموزش شیوه‌های دعوت به نماز در کارگاه آموزشی در بافت ارائه شد.

آموزش شیوه دعوت به نماز با رفتار عملی

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا آرامی ظهر امروز در کارگاه آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز با بیان اینکه هر کس مردم را با اخلاق و رفتارش به نماز دعوت کند، جایگاه بسیار بالایی را در آخرت به آن می‌دهند، اظهار داشت: هیچ عملی در نشان دادن آشتی با خدا برتر از نماز نیست و هیچ عملی در قهر با خدا بودن مانند بی‌نمازی نیست.

وی ادامه داد: نماز چنان جایگاه والایی دارد که مهمترین واجب الهی و مهمترین وسیله برای رسیدن به خدا است، شما دعوت کنندگان به نماز باید تمام آداب این کار را یاد بگیرید و بدانید با هر کس چه جوری صحبت کنید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نماز پل اتصال انسان به خداوند است، تصریح کرد: قرآن برای حکومت امام زمان(عج) نخستین کاری را که در نظر گرفته است و ایشان انجام می‌دهند، اقامه نماز است.

آرامی بیان کرد: مواظب فرزندانتان باشید، دوستان بد را نگذارید با شما ارتباط داشته باشند، خودتان با دستان خودتان ماهواره که دشمن ما است را در خانه نیاورید، روی دوستی‌های فرزندانتان تعصب داشته باشید، دوستانی که اهل نماز اول وقت نیستند به درد دوستی نمی‌خورند.

وی خاطر نشان کرد: شهدا مجانی جنگیدند و در این راه خون و جان خودشان را در راه خدا دادند.

استاد حوزه علمیه قم در رابطه با اخلاق نبی مکرم اسلام (ص) اذعان داشت: ایشان در تمام زمان با افرادشان چنان خوب بودند و همه را تحویل می‌گرفتند که افراد هر کدام فکر می‌کردند، پیامبر (ص) او را بیشتر از بقیه دوست دارد و احترام می‌گذارد.

آرامی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به اخلاق امام جماعت‌های مساجد خیلی تاکید کرده و فرمودند: « امام جماعتی که از تمام مسجدی‌ها زودتر در مسجد حاضر نشود و از همه استقبال نکند، مزه امام جماعتی را نمی‌چشد.»

ضرورت تقویت مساجد

حجت‌الاسلام طاهر آقاملایی، رئیس اداره تبلیغات و دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بافت نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این مراسم به دلیل تقویت مساجد و حضور پررنگ‌تر مردم در مساجد برگزار شد.

وی افزود: این مراسم با حضور ائمه جماعت مساجد و ادارات، هیئت امنای مساجد، روابط عمومی ادارات، یاوران نماز و فعالان فرهنگی برگزار شده است و در این کارگاه شیوه‌های جذب مردم به نماز بیان می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات و دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بافت در پایان تصریح کرد: در شهرستان بافت در هشت مسجد و 20 اداره، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها سه وعده نمازها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80024/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول