اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فجر فارس:

«مرگ بر آمریکا» تجلی «هیهات من‌الذله» است

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» تجلی ندای «هیهات من‌الذله» اباعبدالله ‌الحسین است.

«مرگ بر آمریکا» تجلی «هیهات من‌الذله» است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار غلامحسین غیب‌پرور بعد از ظهر امروز در همایش رسالت عاشوراییان اظهار داشت: امسال شعار کلیدی هیئت‌های مذهبی باید «مرگ بر آمریکا» باشد که در قالب همان «هیهات من‌الذله» مطرح شده و نشان‌دهنده عمق بصیرت مردم ایران است.

وی افزود: تاریخ؛ خود بهترین گواه در بیان نقش و اثر ولایت در پیروزی مسلمانان است که هر کجا مسلمانان از جایگاه ولایت و امامت غافل شدند، شکست خوردند.

غیب‌پرور با بیان مواردی در زمینه برگزاری صحیح شعائر محرم و عاشورا، اضافه کرد: بیش از 80 هیئت رزمندگان اسلام، جوانان و عترت در استان فارس وجود دارد.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: نخستین موردی که باید مورد توجه هیئت‌های مذهبی قرار گیرد توسعه کمی به منظور برگزاری عزاداری بزرگ و منسجم روز تاسوعا است.

غیب‌پرور خاطرنشان کرد: لازم است که قبل از آغاز ایام محرم مسئولان هیئت‌های مذهبی گرد یکدیگر جمع شوند و برای برگزاری مراسم‌ محرم هم‌اندیشی داشته باشند.

وی تصریح کرد: عزاداری متمرکز در ایام محرم باید صورت گیرد گرچه در برخی از شهرستان‌ها چنین برنامه‌ای اجرا می‌شود و در یکی دو سال اخیر نیز در شیراز چنین برنامه‌ای برگزار شد اما لازم است این حرکت منسجم‌تر از قبل باشد.

غیب‌پرور در ادامه بیان کرد: در روز تاسوعای حسینی هیئت‌های مذهبی شیراز به صورت یک‌پارچه در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) به عزاداری بپردازند و در شهرستان‌ها نیز هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه آن شهر به‌صورت متحد عزاداری کنند.

انتهای پیام/2448/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول