اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه عاشورا :

الهام از آموزه‌های عاشورایی رمز پیروزی ما در دفاع مقدس است

فرمانده سپاه عاشورا الهام از آموزه‌های عاشورایی را رمز پیروزی ما در دفاع مقدس دانست و گفت: تکیه بر فرهنگ عاشورایی بود که ما را به قله‌های سرافرازی، اقتدار، عظمت و پیروزی رساند و دشمنان تا بن دندان مسلح را با شکست مفتضحانه مواجه کرد.

الهام از آموزه‌های عاشورایی رمز پیروزی ما در دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، در دومین همایش استانی مداحان که برای تجلیل از مداحان شهید دوران دفاع مقدس با همکاری سازمان بسیج مداحان سپاه عاشورا و هیئت رزمندگان استان در سالن همایش شهدای سپاه عاشورا برگزار شد غلام عسگر کریمیان با بیان اینکه تاریخ تقویمی، بزرگ‌ترین حادثه قرن را وقوع جنگ بین انقلاب اسلامی و جهان کفر دانست اظهار کرد: این جنگ به خاطر شرایط حضور عاشورایی مردم، به هشت سال دفاع مقدس تغییر نام داد.

وی فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس را فرهنگ عاشورایی دانست و افزود: تکیه بر فرهنگ عاشورایی بود که ما را به قله‌های سرافرازی، اقتدار، عظمت و پیروزی رساند و دشمنان تا بن دندان مسلح را با شکست مفتضحانه مواجه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین معرفت از وعاظ کشور با اشاره به نقش هیئت‌های حسینی در احیای فرهنگ عاشورایی گفت: هر اندازه هیئت‌های حسینی مسلح به آداب عزاداری صحیح باشند به همان اندازه می‌توانند در انتقال فرهنگ علوی و حسینی به جامعه اسلامی موثر باشند.

وی در ادامه الهام از آموزه‌های عاشورایی را رمز پیروزی ما در دفاع مقدس دانست و افزود: اگر رزمندگان غیور اسلام پشتوانه معنوی‌ چون عاشورا نداشتند، بی‌تردید نمی‌توانستند در مقابل دشمن تا بن دندان مسلحی چون استکبار جهانی استقامت به خرج دهند و این آموزه‌های عاشورایی بود که استکبار جهانی در دفاع مقدس را به خاک مذلت کشاند.

معرفت در ادامه با بیان این که مداحان رسالت سنگینی در انتقال پیام اهل بیت(ع) دارند، تصریح کرد: برای اینکه مداحان بتوانند پیام مکتب اهل بیت را به نحو شایسته انتقال دهند باید مجهز به معارف اهل بیت(ع) باشند تا بتوانند معارف اسلامی را به مشتاقان مکتب اهل بیت (ع) به نحو شایسته منتقل سازند.

علی نواداد مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه صدا و سیما بهترین بستر برای انتقال معارف اهل بیت(ع) است، تصریح کرد :صدا و سیما رسالت دارد که معارف اهل بیت و پیام انقلاب اسلامی را به بهترین نحو با ساخت برنامه‌های ویژه آیینی با حضور مداحان و روحانیون انعکاس دهد.

انتهای پیام/60001/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول