اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

خمیر مایه تمام نهضت‌های اصیل عاشورا بوده است

امام جمعه موقت شیراز گفت: خمیر مایه تمام نهضت‌های اصیل که با نظارت ولایت و امامت انجام شده‌اند، عاشورا بوده است.

خمیر مایه تمام نهضت‌های اصیل عاشورا بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام ابو‌فاضل رضوی‌اردکانی بعد از ظهر امروز در همایش مسئولان هیئت‌های مذهبی رزمندگان اسلام، جوانان و عترت استان فارس با عنوان ‌رسالت عاشوراییان اظهار داشت: اگر امام حسین نبود نهضت امام خمینی (ره) به ثمر نمی‌نشست و درست به همین دلیل بود که رژیم شاه همواره از محرم و عاشورا وحشت داشت.

وی افزود: «هیهات من‌الذله» امام حسین (ع) اگر چه یک جمله ساده بود، اما در جهان جاودانه شد و امروز در عربستان و بحرین همین جمله باعث وحشت حکام زبون است.

رضوی ادامه داد: شیعیان جنوب لبنان که این مقاومت جانانه را در برابر رژیم صهیونیستی به منصه ظهور رساندند (که بالاتر و برتر چند دهه به اصطلاح جنگ کشورهای عربی است) مدیون انوار ولایتی هستند که از حضور ابوذر غفاری در آن منطقه باقی ماند.

به گفته این مسئول، اشعه ولایت علی (ع) که از زبان ابوذر غفاری بر لبنان تابیده این‌قدر قدرتمند است که وحشت رژیم صهیونیستی از حزب‌الله چند برابر وحشتش از کل ارتش‌های عرب منطقه است.

امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد: کل مسلمانان و اعراب در 60 سال نتوانستند به اندازه حزب‌الله به رژیم صهیونیستی لطمه بزنند در حالی که محصول تفکر سلفی و بدون ولایت ضربه به خود مسلمانان است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است بدنه تفکر سلفی نداند که در چه راستایی حرکت می‌کند و گمان کند در خدمت خداوند است، اما این جریان بیشترین خدمات را خواسته و ناخواسته به رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.

رضوی تصریح کرد: از آنجا که سپاه و بسیج بازوی ولی امر است بیشترین حملات ضد انقلاب متوجه آن است.

این مسئول افزود: هر قیامی بدون رهبر بماند یا شکست می‌خورد یا به انحراف کشیده می‌شود چنانکه در مصر و تونس و لیبی شاهد هستیم و درست به همین دلیل است که دشمنان ایران اسلامی تمرکز خود را بر عمود خیمه نظام گذاشته‌اند.

کشورهای عربی منطقه پمپ بنزین آمریکا هستند

امام جمعه موقت شیراز گفت: حکام کشورهای عربی منطقه حتی از نوکری استکبار نیز فراتر رفته‌اند چرا که نوکر حداقل دستمزدی می‌گیرد، اما اینان در ازای خدمات خود نفت می‌دهند و به جای پول نفت، اسلحه و کالای تولید غرب می‌گیرند.

وی عنوان کرد: به راستی برخی از این کشورهای عربی منطقه تنها حکم پمپ بنزین آمریکا و غرب را دارند.

رضوی افزود: اگر نبود قدرت سپاه و بسیج و ارتش ایران، تاکنون رژیم صهیونیستی 10 بار به کشورمان حمله کرده بود، اما آنها از قدرت ایران واقف هستند و از شاهراه حیاتی انرژی خود که تنگه هرمز است می‌هراسند.

این مسئول با بیان اینکه ولایت فقیه ادامه غدیر است، بیان داشت: آیه شریفه «الیوم اکملت لکم دینکم» در مورد غدیر نازل شد و در این مورد علمای شیعه و سنی اشتراک دارند هر چند اهل سنت بیان می‌کنند که با وجود سفارش پیامبر مصالحی ایجاب کرد این ولایت در آغاز راه به ابوبکر برسد.

رضوی همچنین به تشریح قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) و قیام‌های زید و یحیی و ابومسلم خراسانی و سیاه جامگان پرداخت و اذعان داشت: عمامه سیاه یادگار دورانی است که سیاه پوشیدن نشان علوی بودن بود و اکنون کسانی که سید هستند باید قدر این موضوع را بدانند و به آن افتخار کنند.

انتهای پیام/‌2448/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول