اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ونزوئلا:

هیئت‌های اقتصادی ونزوئلا از شیراز بازدید می‌کنند

سفیر ونزوئلا در دیدار با شهردار شیراز از بازدید هیئت‌های اقتصادی ونزوئلا از مناطق صنعتی این شهر در آینده نزدیک خبر داد.

هیئت‌های اقتصادی ونزوئلا از شیراز بازدید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آمن هوتپ زامبرانو بعد از ظهر امروز در دیدار با شهردار شیراز، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار این شهر، رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شیراز و جمعی از اعضای هیئت دوستی ایران و ونزوئلا، اظهار داشت: ایران و ونزوئلا، دو کشور متحد و برادر هستند.

وی افزود: روابط صمیمانه‌ای بین فرمانده هوگو چاوز و رهبر بزرگ ایران، آیت‌الله خامنه‌ای و همین‌طور روابط خوب بین رئیس‌ جمهور ما با رئیس‌ جمهور سابق ایران، آقای احمدی‌نژاد شکل گرفت و این روابط در دولت آقای روحانی نیز ادامه خواهد داشت و دو کشور برادر و دوست هستند.

زامبرانو تصریح کرد: مقاومت‌های ایران در طول این 34 سال که به تمام دنیا نشان داد در برابر ظلم ایستاده‌ است را همواره تحسین می‌کنیم.

سفیر ونزوئلا در تهران ادامه داد: اروپا در 500 سال پیش قصد داشت فرهنگ ما را از بین ببرد اما فرهنگ چیزی نیست که به این راحتی از دست برود به همین دلیل فرمانده هوگو چاوز، 11 سال پیش خواستند که دوباره فرهنگ بومی ونزوئلا احیا شود که اکنون ما با گروه‌های بومی کشورمان اینجا هستیم.

زامبرانو اضافه کرد: گروه‌های بومی کشور ما، نشان‌دهنده فرهنگ اصیل ونزوئلا هستند و این پیامی بود که در تهران به مردم ایران دادیم و این اصالت فرهنگی را به شیراز نیز اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که 521 سال پیش علیه امپریالیسم برخاستیم در حالی که سیمون بولیوار در 200 سال پیش، قیام خود را آغاز کرد و در 14 سالی که فرمانده چاوز، رئیس‌ جمهور بودند، دوباره حرکت‌های ضد امپریالیستی ادامه پیدا کرد.

سفیر ونزوئلا در ایران بیان کرد: احساس می‌کنیم که با برنامه‌های مشترک با ایران می‌توانیم برادری‌مان را گسترش داده و فرهنگ‌مان را به پایتخت فرهنگی ایران، نشان دهیم.

زامبرانو همچنین از ترجمه شاهنامه فردوسی برای نخستین بار به زبان اسپانیایی توسط یکی از نویسندگان و مترجمان ونزوئلا اشاره و بر تبادل فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

وی افزود: ونزوئلا نه تنها قصد آشنایی با تاریخ و فرهنگ شیراز را دارد بلکه در زمینه‌های اقتصادی نیز مایل به همکاری هستیم که در آینده با هیئتی همراه به شیراز باز می‌‌گردیم و از مناطق اقتصادی و تولیدی این شهر بازدید می‌کنیم و به عنوان سفیر مملکتم، تمام نکات را به کشورم منتقل می‌کنم.

سفیر ونزوئلا در ایران بیان کرد: آمریکا و غرب همواره سعی داشته است که توانایی‌های دو کشور را از بین ببرد اما با همکاری بیشتر می‌‌توانیم جلوی این حرکت را بگیریم.

زامبرانو تصریح کرد: ساخت و ساز در ایران به صورت تخصصی دنبال می‌شود و توانایی ایران در این زمینه بسیار بالا است، همچنین ما با داشتن نخستین ذخایر نفتی جهان، تجربه خوبی برای همکاری با ایران به عنوان سومین دارنده ذخایر نفتی داریم و با افتخار اعلام می‌کنیم که خودمان بدون هیچ‌گونه دخالت آمریکا صاحب این ذخایر در ونزوئلا هستیم.

وی همچنین به توانایی ایران در تولید مواد غذایی اشاره و بر لزوم فراگیری کار ایرانیان در این زمینه توسط کشورش تاکید کرد.

سفیر ونزوئلا در ایران ابراز داشت: در ونزوئلا یک بیمارستان برای کودکان و پیوند اعضا وجود دارد که فرمانده هوگو چاوز، آن را بنا کرد که امنون یکی از بیمارستان‌های اصلی برای جراحی قلب کودکان در آمریکای جنوبی بوده و از سراسر منطقه به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

زامبرانو پیشنهاد داد که استادان و پزشکان ایرانی از این بیمارستان بازدید داشته و به انتقال تجربیات بپردازند.

وی اضافه کرد: ما مایل هستیم که در تمام زمینه‌ها از جمله فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و اقتصادی با ایران ارتباط داشته باشیم و من از جانب کشورم اجازه دارم که در آینده به مدت 15 روز به شیراز آمده و در این مدت از مناطق فرهنگی و صنعتی بازدید داشته باشم.

سفیر ونزوئلا در ایران گفت: ما شاهد آمادگی و تلاش دولت ایران و آقای روحانی همچنین وزیر امور خارجه آقای ظریف برای گسترش روابط هستیم و مطمئنیم که ایران می‌تواند دهمین کشور اقتصادی دنیا باشد و تحریم‌ها نمی‌تواند اقتصاد بزرگ کشور شما را زیر سئوال برده و تاثیری داشته باشد.

زامبرانو گفت: همان‌گونه که فرمانده چاوز، ونزوئلا را قلب آمریکای لاتین دانسته، ما نیز ایران را قلب منطقه می‌دانیم و من و دولتم مطمئن هستیم که با گسترش نقاط مشترک بر برادری‌مان با ایرانی‌ها می‌افزاییم و ما با افتخار جلوی آمریکا ایستاده‌ایم و اطمینان داریم که ایران همچنان پرچم خود را برافراشته نگه می‌‌دارد.

وی همچنین بر گسترش روابط توریستی بین دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/2448/س/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول