اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری جیرفت:

قضات از مجازات جایگزین حبس استفاده کنند

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: قضات تا آنجا که امکان دارد باید از مجازات جایگزین حبس استفاده کنند.

قضات از مجازات جایگزین حبس استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد‌علی انجم‌روز پیش از ظهر امروز در بازدید از زندان جیرفت با اشاره به نقش بازدارندگی مجازات حبس اظهار داشت: با وجود نقش بازدارندگی، اصلاحی و تربیتی مجازات حبس‌، اعمال آن تبعاتی نیز برای مددجو، خانواده و افراد تحت تکفل وی و حتی جامعه به دنبال دارد.

وی افزود: باید از مجازات حبس به عنوان آخرین راهکار و گزینه تأمینی و تربیتی بهره‌گیری شود و در صورت امکان سعی شود در جرائم سبک و فاقد جنبه عمومی‌، مجازات‌های جایگزین و یا مخففه اعمال شود‌.

انجم‌روز بیان داشت: اعمال مجازات‌های جایگزین علاوه بر کاهش آمار ورودی و تراکم زندان‌ها می‌تواند در توسعه و گسترش برنامه‌های مشاوره و روان درمانی مؤثر و بستر بازگشت مستعد مددجویان به جامعه را به دنبال داشته باشد‌ و قضات باید در صدور آراء کیفری به همه جوانب و تبعات احتمالی توجه کنند و اهتمام مسئولان قضایی، اجرای قوانین‌، رعایت حقوق اجتماعی و توسعه عدالت در سطح جامعه است‌

وی تصریح کرد: قضات تا آنجا که امکان دارد باید از مجازات جایگزین حبس استفاده کنند و برای اینکه زندان آخرین راهکار ممکن باشد نباید همه اقدامات را بر دوش قوه قضاییه گذاشته شود و باید تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی نیز در اجرای این امر مهم به صورت پر رنگ در کنار قوه قضاییه حضور داشته باشند.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت با بیان این که باید به دنبال اثربخشی مجازات باشیم، خاطرنشان کرد: در مواقعی ارائه یک مجازات محرومیت اجتماعی می‌تواند اثربخشی بسیار بیش‌تری از مجازات حبس داشته باشد.

وی ضمن تبریک دهه امامت و فرارسیدن عید غدیر خم گفت: ما باید در مسیر امام علی (ع) گام برداریم و سخنان و نصایای آن بزرگوار را سرمشق خویش قرار دهیم و در صدور حکم قضایی باید به تمام جنبه‌ها و تبعات آن توجه کنیم.

انتهای پیام/2655/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول