اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

ارائه خدمات و بسته‌های آموزشی به بانوان در قالب طرح غربالگری

مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورت حضور بانوان در مراکز بهداشتی، بسته‌های آموزشی به آن‌ها داده می‌شود که یک نوع خود مراقبتی را به آنان آموزش می‌دهد.

ارائه خدمات و بسته‌های آموزشی به بانوان در قالب طرح غربالگری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد احمدیان ظهر امروز در نشستی که به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هفته ملی سلامت بانوان از سال 86 در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته زیرا سلامت بانوان با توجه به خانواده بسیار مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: این طرح از سال 86 نهادینه شد و آخرین هفته مهرماه هر سال با عنوان هفته سلامت بانوان نامیده می‌شود؛ شعار امسال نیز «فردا دیر است، سلامت زنان را جدی بگیرید» توسط وزارت بهداشت و درمان اعلام شده است که به دنبال اجرای آن هستیم.

احمدیان مدیریت غذا را توسط بانوان امری ضروری دانست و افزود: مدیریت غذا برای خانواده امری ضروری است که باید توسط بانوان انجام شود و همچنین یکی از مشکلات بانوان کم تحرکی است که باید به آن نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه از سال 1390 برنامه اجرایی خود را برای توانمندسازی و سلامت بانوان آغاز کردیم، تصریح کرد: براساس این برنامه‌ها که در دو موضوع پوکی استخوان و سلامت پوست و مو اجرا شد 41 درصد بانوان استان را در سال 91 آموزش دادیم.

این مسئول در پایان گفت: غربالگری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ماست و در صورت حضور بانوان در مراکز بهداشتی، بسته‌های آموزشی به آن‌ها داده می‌شود که یک نوع خود مراقبتی را به بانوان آموزش می‌دهد؛ البته درباره آقایان نیز برنامه‌هایی در دست انجام است که امیدواریم اجرایی شوند.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول