اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت خارجه مکزیک:

آمریکا درباره جاسوسی از رئیس‌جمهور مکزیک پاسخگو باشد

وزارت خارجه مکزیک با اشاره به گزارش یکی از نشریات آلمان از آمریکا خواست تا درباره جاسوسی اینترنتی از شهروندان توضیح دهد.

آمریکا درباره جاسوسی از رئیس‌جمهور مکزیک پاسخگو باشد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، مکزیک از آمریکا خواست تا درباره گزارش رسانه‌های آلمانی درباره جاسوسی‌ها در این کشور توضیح دهد.

براساس گزارش نشریه آلمانی «اشپیگل» آژانس امینت ملی آمریکا در ماه می 2010 ایمیل «فیلیپ کالدرنو» رئیس‌جمهور پیشین مکزیک را هک کرده اند. 

این نشریه آلمانی با استناد به اطلاعاتی که «ادوارد اسنودن» مامور پیشین سازمان جاسوسی آمریکا از آژانس امنیت ملی به دست آورده است، نوشت که این سازمان از دولت مکزیک جاسوسی کرده است.

بر این اساس وزارت خارجه مکزیک در بیانیه‌ای ضمن درخواست برای پاسخگویی دولت آمریکا در این زمینه اعلام کرد: «دولت مکزیک به شدت نقض حریم شهروندی موسسان و شهروندان را محکوم می‌کند. این اقدام غیر قابل قبول، غیر قانونی و بر خلاف قوانین مکزیک و قوانین بین‌المللی است.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «در روابط میان کشورهای همسایه و هم‌پیمانان جایی برای چنین اقداماتی وجود ندارد.»

اسنودن از جامعه اطلاعاتی آمریکا به دلیل غفلت و شریک بودن در فساد جاسوسی انتقاد کرد و به «جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا، «کیت الکساندر» مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا و «دیان فینستین» سناتور آمریکایی که ریاست کمیته منتخب اطلاعات سنا را برعهده دارد و همچنین «مایک راجرز» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول