اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن پست گزارش داد

افشای جاسوسی آمریکا از هزاران کاربر ایمیل در سراسر جهان

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد آژانس امنیت ملی این کشور اطلاعات کاربران را از ایمیل‌ها و پیام‌های کوتاه جمع آوری کرده است.

افشای جاسوسی آمریکا از هزاران کاربر ایمیل در سراسر جهان

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات شخصی هزاران نفر از کاربران را در اقدامی که تلاش برای شناسایی روابطی که ممکن است برای امنیت دولت آمریکا حیاتی باشند خوانده از طریق ایمیل و پیام‌های کوتاه جمع آوری کرده است.

در گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست که بر اساس اسنادی است که «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق «NSA» فاش کرده است، آمده آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)، با استفاده از ایمیل و چت‌ها، فهرستی از مشخصات میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان جمع‌آوری کرده است.

واشنگتن‌پست این گزارش‌ را بر اساس صحبت‌های مقامات ارشد اطلاعاتی و اسناد بسیار محرمانه ادوارد اسنودن منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، اکثر مشخصات کاربران از حساب‌های کاربری یاهو و هاتمیل به دست آمده بود اما برخی از آنها نیز از فیس‌بوک، گوگل و دیگر شبکه‌های اجتماعی اینترنتی به دست آمده بود.

مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا می‌گویند که چنین جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران اینترنتی در صورتیکه توسط نهادهای امنیتی آمریکا انجام شده باشد، یک اقدام غیرقانونی است.

یکی از سخنگویان گوگل به روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» گزارش کرد که این شرکت اینترنتی به هیچ عنوان اطلاعی از برنامه ایمیل/پیام کوتاه ندارد.

یکی از سخنگویان مایکروسافت نیز اعلام کرد که به هیچ‌ عنوان چنین اطلاعاتی را در اختیار مقامات دولتی قرار نداده است.

«دومینیک کار» سخنگوی مایکروسافت در یک ایمیلی گفت: مایکروسافت به هیچ عنوان دسترسی مستقیم و نامحدود به اطلاعات کاربران را به دولت نمی‌دهد.

یاهو نیز پاسخ مشابهی به این سوال داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اطلاعی در اینباره نداریم و همچنین در برنامه‌ ارائه اطلاعات گسترده کاربران به دولت شرکت نکرده‌ایم.

سخنگوی فیس‌بوک نیز اعلام کرد که به هیچ عنوان در جمع‌آوری اطلاعات کاربران و ارائه آن به دولت شرکت نکرده است.

یکی از سخنگویان اداره اطلاعات ملی آمریکا به واشنگتن پست گفته است آژانس امنیت ملی آمریکا در جست‌وجوی هدف‌های امنیتی و نه اطلاعات شهروند معمولی آمریکا بوده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول