اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اسنودن: برنامه‌های پایش جمعی در آمریکا امنیت را کاهش داده است

افشاگر آمریکایی که یک ماهی است به روسیه پناهنده شده، می‌گوید برنامه‌های نظارت جمعی نه تنها امنیت را بالا نمی‌برد، بلکه موجب ناامنی نیز می‌شود.

اسنودن: برنامه‌های پایش جمعی در آمریکا امنیت را کاهش داده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ادوارد اسنودن» افشاگر آمریکایی امروز ضمن انتقاد از برنامه‌های جاسوسی دولتی، گفت شبکه‌های پایش جمعی موجب کاهش امنیت می‌شود.

اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا است که در دو ماه گذشته دست به افشاگری زده و از شبکه‌های گسترده پایش اجتماعی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس پرده برداشته است. وی بعد از این افشاگری از سوی مراجع آمریکایی تحت تعقیب قرار گرفت و نهایتا مجبور شد به روسیه پناهنده شود.

وی در پیام ویدئویی که در سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» منتشر شده، گفته است برنامه‌های جاسوسی آنلاین سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا «ما را در معرض خطر درگیری با دولت‌هایمان قرار می‌دهد».

وی در توصیف این برنامه‌ها گفت، چنین سیستم‌هایی «شبکه‌ پایش جمعی است که تمام جمعیت را حتی زمانی که نیاز نباشد، تحت نظر قرار می‌دهد».

اسنودن افزود: آن‌ها (شبکه‌های پایش جمعی) به اقتصادمان لطمه می‌زند. آن‌ها به کشورمان ضرر می‌زند. آن‌ها آزادی ما برای سخن گفتن، فکر کردن، زندگی کردن، خلاقیت به خرج دادن، رابطه و مشارکت را محدود می‌کند.

این پیام ویدئویی اولین اظهارات رسمی اسنودن بعد از حضور وی در فرودگاه مسکو در روز 12 جولای است. وی در پیام امروز خود با انتقاد از دولت آمریکا، گفته است واشنگتن قصد ندارد کسانی را که در مورد این برنامه به کنگره و مردم آمریکا دروغ گفته‌اند را تحت پیگرد قرار دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول