اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک جراح مغز و اعصاب در کرمان خبر داد

انجام جراحی‌های پیچیده مغز و اعصاب در کرمان

یک جراح مغز و اعصاب در کرمان گفت: امکانات لازم برای انجام جراحی‌های پیچیده مغز و ستون فقرات در بیمارستان شهید باهنر کرمان فراهم شده است.

انجام جراحی‌های پیچیده مغز و اعصاب در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن شهبا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: با انجام نخستین جراحی‌های آنوریسم جریان خون خلفی مغز در بیمارستان باهنر از این پس ناهنجاری و بیرون‌زدگی جدار رگ «آنوریسم عروق مغزی»در کرمان درمان می‌شود.

وی افزود: آنوریسم عروق مغزی نوعی ناهنجاری و بیرون‌زدگی جدار رگ است که منجر به خونریزی مغزی و کاهش سطح هوشیاری در فرد می‌شود.

سرپرست تیم جراحی آنوریسم جریان خون خلفی مغز عنوان کرد: جراحی این ضایعات عروقی در موارد جریان خون خلفی مغز به علت موقعیت عمقی و مجاورت با ساقه مغز اعصاب جمجمه، دشوار و با عوارض بالا همراه است و تنها در چند مرکز در سطح کشور این نوع عمل جراحی صورت می‌گیرد.

شهبا گفت: نخستین جراحی این نوع ضایعات مغزی در استان کرمان 12 فروردین ماه سال جاری و بر روی مرد 23 ساله مبتلا به آنوریسم شریان و رتبرال داخل جمجمه‌ای چپ و دومین جراحی هم در مورد مرد 45 ساله که مبتلا به آنوریسم آپکس شریان بازیلار بود در 16 مهر ماه جاری انجام شد.

وی ابراز داشت: با گذشت چند ماه از نخستین عمل جراحی، بیمار در بهبودی کامل به‌سر می‌برد و بیمار دوم هم بدون نقص عصبی مراحل بهبودی را طی می‌کند.

این مسئول افزود: در حال حاضر با تلاش اعضای گروه جراحی مغز و اعصاب و مساعدت مسئولان دانشگاه، امکانات لازم برای انجام جراحی‌های پیچیده مغز و ستون فقرات در بیمارستان شهید باهنر کرمان فراهم شده است.

شهبا خاطر نشان کرد: همچنین جراحی‌های اندوسکوپی مغز و ستون فقرات با خریداری تجهیزات آندوسکوپی مغز و ستون فقرات در بیمارستان باهنر کرمان در حال انجام است.

این جراح مغز و اعصاب از زحمات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای فراهم کردن تجهیزات لازم و راه‌اندازی بخش اورژانس و ICU جدید بیمارستان باهنر قدردانی کرد.

انتهای پیام/2446/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول