اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از جاذبه‌های بخش هنزا رابر

هنزا دهستانی که بهترین غذای مغز را دارد

گردو را به نام غذای مغز می‌شناسند و دهستان هنزا از توابع شهرستان رابر در استان کرمان بهترین و خوشمزه‌ترین گردوی ایران را دارد.

هنزا دهستانی که بهترین غذای مغز را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، گردو میوه‌ای خوشمزه و البته بسیار با خاصیت است، گردو را به نام غذای مغز می‌شناسند و این فقط به دلیل شباهت آن به مغز نیست، بلکه به علت وجود «امگا سه» فراوان آن است.

تولید بهترین گردوی ایران در هنزا

گردوی بخش هنزا از توابع شهرستان رابر در استان کرمان از نظر مزه و طعم، خوشمزه‌ترین گردویی است که در ایران تولید می‌شود.

بخشدار هنزا با بیان اینکه گردو محصول اصلی بخش هنزا است، عنوان کرد: بُندر هنزا بهترین گردو از نظر مزه و طعم را دارد.

میثم ابوسعیدی ابراز داشت: بخش هنزا شامل دو دهستان هنزا و جواران می‌شود و دارای 92 آبادی با جمعیت 12 هزار و 673 نفر است.

اطراق 2 ماهه عشایر در هنزا

وی شغل اصلی مردم هنزا را دامداری، باغداری و عشایری ذکر کرد و افزود: عشایر به مدت دو ماه در هنزا حضور دارند.

ابوسعیدی با بیان اینکه کوچ عشایری بزرگترین جاذبه گردشگری را برای گردشگران دارد، عنوان کرد: هنزا عسل و گیاهان دارویی مشهوری دارد.

بخشدار هنزا آبشار آبسُر با 400 متر ارتفاع را از دیگر جاذبه‌های این بخش برشمرد و عنوان کرد: هنزا طبیعت بکری دارد و گردشگران بسیاری به این منطقه می‌آیند که بعضی از آنها نسبت به طبیعت بی‌تفاوت هستند و با زباله‌های خود طبیعت این منطقه را به ‌هم می‌زنند.

ابوسعیدی ارتفاع شهر هنزا از سطح دریا را 2 هزار و 500 متر ذکر کرد و گفت: طی سال‌های گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های بخش هنزا فعالیت‌هایی صورت گرفته است که با توجه به محرومیت این منطقه اقدامات انجام شده بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و تاثیر آن بر زندگی مردم تصریح کرد: هنزا یکی از محروم‌ترین مناطق استان کرمان است.

این مسئول با اشاره به اینکه معدن دره‌آلو به عنوان یکی از معادن مس استان کرمان در شهرستان رابر واقع شده است، بیان داشت: مردم هنزا به معدن دره‌آلو امید بسته‌اند و این معدن در آینده شهرستان رابر را زیرورو می‌کند.

ابوسعیدی گفت: سرچشمه اصلی هلیل‌رود از هنزا آغاز می‌شود و سد شهیدان تیموری برای تامین آب آشامیدنی کرمان در بخش هنزا در حال ساخت است.

70 شهید گلگون‌کفن مهمترین افتخار مردم هنزا

ابوسعیدی 70 شهید گلگون‌کفن را از مهمترین افتخارات بخش هنزا دانست و اذعان داشت: مردم هنزا حضور باشکوهی در دوران دفاع مقدس داشتند.

وی زیارتگاه سید مرتضی را از دیگر جاذبه‌های بخش هنزا بیان کرد و افزود: سالانه حدود 6 هزار نفر در روز سیزده بدر به این زیارتگاه می‌آیند.

این مسئول برگزاری آیین وفات حضرت زهرا (س) را یکی از مراسم ویژه در هنزا ذکر کرد و ابراز داشت: مردم هنزا ارادت ویژه‌ای به بانوی دو علم حضرت فاطمه (س) دارند.

===============

گزارش از مهسا حقانیت

عکس از محسن رجب‌پور

===============

انتهای پیام/80019/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول