اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه منابع طبیعی گرگان خبر داد

تولید سوسیس ماهی و تکثیر سلول‎های بنیادی مغز ماهی توسط دانشجویان گرگانی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از تولید سوسیس ماهی و موفقیت در شناخت و تکثیر سلول‎های بنیادی مغز ماهی توسط محققان و دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

تولید سوسیس ماهی و تکثیر سلول‎های بنیادی مغز ماهی توسط دانشجویان گرگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی شعبانی عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان توانسته در چند سال اخیر در کنار بسیاری از موفقیت‎ها در مسائل مختلف دو موفقیت بسیار مهم و نادر را در کشور کسب کند.

وی ادامه داد: در موضوع‎های تحقیقاتی که توسط دانشجویان، اساتید و هیئت‎های علمی این دانشگاه انجام شد، این پژوهشگران موفق شدند سوسیس ماهی را برای نخستین ‎بار در کشور تولید کنند.

شعبانی تاکید کرد: تولید سوسیس ماهی نیاز به دقت و تلاش فراوان دارد و در حال حاضر در بازار و سبد غذایی خانواده‎های ایرانی سوسیس ماهی وجود ندارد.

وی گفت: سوسیس ماهی در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا در حال تولید و مصرف است که جای آن در بازار ایران خالی است.

شعبانی افزود: این طرح که به صورت پایان‎نامه ارائه و مورد پذیرش قرار گرفت توسط بنیاد ملی نخبگان حمایت می‎شود و در حال اخذ مجوزهای لازم برای تولید انبوه آن هستیم.

شناخت و تکثیر سلول‎های بنیادی مغز ماهی در دانشگاه

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: در پایان‎نامه مقطع دکترای یکی از دانشجویان این دانشگاه که موضوع استاد راهنما برای این پایان‌نامه به صورت مشترک و همکاری دوطرفه با دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شد موفق شدیم تا شناخت و تکثیر سلول‎ها بنیادی مغز ماهی را به نتیجه برسانیم.

شعبانی گفت: ماهیان و دوزیستان این قابلیت را دارند که با آسیب‎دیدن نخاعشان آنها را ترمیم کنند، لذا ما با کسب این موفقیت این نگاه را داریم تا با ادامه این طرح تحقیقاتی آن را برای نیازهای انسانی نیز به نتیجه برسانیم.

وی اضافه کرد: این پایان‎‎نامه تا یک ماه دیگر دفاع خواهد شد و امیدواریم بتوانیم این تحقیق را به نتیجه مطلوبی برسانیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تاکید کرد: تکثیر در یکی از آزمایشگاه‎های همین دانشگاه انجام شده و کاملا نتیجه مطلوبی را به دست آورده‎ایم.

شعبانی در پایان افزود: این طرح می‎تواند گام اول برای یک نتیجه بزرگ در علم باشد که نیاز به حمایت و توجه بیشتر دارد و امیدواریم این اتفاق خرسند بیافتد.

انتهای پیام/83004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول