اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار کرج تأکید کرد

ضرورت تعیین تکلیف احیای بافت‌های فرسوده در کرج

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرج بر ضرورت تعیین تکلیف احیای بافت‌های فرسوده در کرج تأکید کرد.

ضرورت تعیین تکلیف احیای بافت‌های فرسوده در کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احدالله احمدی پرگو ظهر امروز در نشست بررسی بافت‌های فرسوده در کرج اظهار کرد: وجود بافت‌های فرسوده در کرج خطری برای ساکنان این مناطق محسوب می‌شود، لذا باید تدابیر اساسی برای احیای این بافت‌ها در کرج در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: شناسایی دقیق و درست مناطق فرسوده و ارائه آموزش‌ها به ساکنان این بافت‌ها به منظور همکاری با مسئولان برای احیای بافت‌های فرسوده نیز امری مهم به شمار می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه احیای بافت‌های فرسوده باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان باشد، افزود: مدیریت شهری برای احیای این‌گونه بافت‌ها باید تلاش خود را دو‌چندان کند و با تمرکز بیشتر بر بافت‌های فرسوده خدمات مناسبی را به مردم و شهر ارائه دهد.

پرگو خاطرنشان کرد: ایده‌آل کردن فضای زندگی مردم و شهر یکی از مهم‌ترین وظایف مدیریت شهری است، لذا وجود بافت‌های فرسوده علاوه بر اینکه خطراتی را به همراه دارد، در نامناسب جلوه دادن چهره شهر نیز تأثیرات زیادی را داشته و لازم است برای بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه طی سال‌های گذشته اقداماتی در این باره صورت گرفته است،‌ افزود: برای تحقق هر چه سریع‌تر اهداف باید این طرح را با جدیت پیگیری و عملی سازیم.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به تبعات منفی ناشی از عدم توجه به بازسازی بافت‌های کهن و فرسوده شهری اشاره کرد و گفت: آنچه روند اجرای طرح احیای بافت‌های فرسوده را طبق سیاست‌گذاری مسئولان و مدیران ارشد سرعت می‌بخشد، برنامه‌ریزی و ارائه سیاست‌های تشویقی است.

وی با اشاره به ارائه خدمات و تسهیلات اقتصادی مناسب در قالب تخفیف صدور پروانه ساختمانی تصریح کرد: این مهم نقش به‌سزایی در روند احیای بافت‌های فرسوده شهری ایفا می‌کند.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول