اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به سیاست بازدارنده شهرداری گرگان صورت گرفت

کاهش رشد شیب حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده در گرگان

معاون شهرسازی شهرداری گرگان گفت: موضوع حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده در دو سال گذشته، با توجه به سیاست بازدارنده شهرداری، شیب رشد آن کمتر شده است.

کاهش رشد شیب حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجید طاهری امشب در جمع کارشناسان شهرداری گرگان اظهار داشت: طرح سیمای شهری از ورودی غربی شهر تا میدان معلم توسط اداره کل راه و شهرسازی با توجه به اهمیت ورودی شهر، در حال تهیه است که به صورت جزء به جزء نحوه ساخت و ساز اراضی را مشخص می‌کند.

وی در خصوص محور زیارت، خاطرنشان کرد: در سال 1384 و بر اساس نقشه شهر که به تایید وزیر کشور و شورای وقت رسید از مجموعه هتل جهانگردی به سمت زیارت خارج از حریم شهر گرگان بود و شهرداری هیچ‌گونه مسئولیتی در آن نداشت.

محور زیارت باید در حریم شهر قرار بگیرد تا شهرداری اعمال مدیریت کند

معاون شهرسازی شهرداری گرگان عنوان کرد: در طرح جامع جدید با توجه به قانون لایحه تعاریف محدوده و حریم شهر مصوب مجلس شورای اسلامی که عنوان کرده حریم و محدوده شهر را طرح جامع مشخص می‎کند و با توجه به نابسامانی و اتفاقات موجود در محور زیارت که دامنه تاثیر آن به شهر گرگان نیز است، پیشنهاد شد که محور زیارت در حریم شهر قرار بگیرد تا شهرداری نیز بتواند با همکاری سایر دستگاه‌ها اعمال مدیریت کند.

وی ادامه داد: ساماندهی این محور بدون همکاری سایر دستگاه‌ها مانند منابع ‌طبیعی، محیط زیست، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، برق و گاز امکان‎پذیر نیست و قرار است سازمانی ایجاد شود که این سازمان ویژه بافت و محور زیارت فعالیت داشته و سیاست این مجموعه این است که از ساخت و سازهای بی‎رویه و فاقد پروانه جلوگیری شود.

تشکیل واحد GIS شهری در شهرداری گرگان

طاهری متذکر شد: بحث جدیدی که در معاونت‌های اداری مالی و شهرسازی صورت گرفت بحث سیستم GIS شهری بود که در حال حاضر واحدی تحت این عنوان تشکیل شده و تمام اطلاعات مربوط به شهرداری و سازمان‌های تابعه در آن جمع‌آوری و در یک پروسه زمانی مناسب به سیستم GIS شهری منتقل و به تمام دستگاه‌های مدیریت شهری اعلام می‌شود. 

وی در خصوص بحث حاشیه‌نشینی گفت: موضوع حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده در دو سال گذشته، با توجه به سیاست بازدارنده شهرداری، شیب رشد آن کمتر شده و معتقدیم باید این روند جلوگیری ادامه پیدا کند.

معاون شهرسازی شهرداری گرگان افزود: نقشه محلات گرگان تهیه شده توسط این معاونت، در کمیته نامگذاری شورای شهر با 94 محله مصوب شده است و با توجه به طرح گرگان 1404 باید در هر محله یک فضای سبز ایجاد شود.

گودبرداری در شهر باید برابر با آئین‌نامه صورت گیرد

طاهری تصریح کرد: در بحث ارتقای کیفیت ساخت و ساز و همکاری که با سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شده در دو مرحله شهرداری گرگان و سازمان نظام مهندسی استان به عنوان مجموعه برتر از لحاظ کیفیت فنی در کشور برگزیده شدند و امید داریم در حوزه‌های معماری، برق و تاسیسات، وضع کنونی بهتر شود تا شاهد کیفیت بهتری در ساخت و ساز باشیم.

وی اضافه کرد: گودبرداری در شهر باید برابر با آئین‌نامه صورت گیرد و تمام مهندسان و مجریان ذیصلاح نیز در پروژه‌ها حضور داشته و با نظارت آنها گودبرداری انجام شود.

الزامی شدن بیمه مسئولیت مدنی در مقابل حوادث احتمالی

طاهری در پایان یادآور شد: بیمه مسئولیت مدنی در مقابل حوادث احتمالی الزامی شده است و درصدد هستیم برابر قانون برنامه پنجم و برنامه بودجه سال 1392 بحث بیمه کیفیت 10 ساله ساختمان صورت گیرد.

انتهای پیام/2307/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول