اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کیفیت پروژه‌های عمرانی فدای کمبود اعتبارات نشود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کیفیت پروژه‌های عمرانی نباید فدای کمبود اعتبارات شود.

کیفیت پروژه‌های عمرانی فدای کمبود اعتبارات نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید موسی خادمی استاندار این استان و اعضای شورا در سالن شماره یک استانداری با دستور کار ارائه گزارش کمیته نظارت بر پروژه‌های شهرستان بهمئی برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد کیفیت را از عناصر اصلی در هر پروژه‌ عنوان کرد و گفت: با توجه به این‌که لحاظ کردن کیفیت در هر پروژه‌ای از خواسته‌های اصلی مهم و اصلی است از این‌رو رعایت کیفیت در کلیه پروژه‌ها ضروری است و باید مدنظر کلیه دستگاه‌های اجرایی، بهره‌بردار و پیمانکاران قرار گرفته شود.

خادمی وظیفه شورای فنی استان را نظارت بر اجرای پروژه‌های از لحاظ کیفی عنوان کرد و گفت: توجه به کیفیت پروژه‌ها بسیار مهم بوده و باید این امر به صورت جدی مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار گرفته شود.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که باید کار درست، باکیفیت و مطابق با استاندارد صورت گیرد، بیان داشت: غیر قابل تامل است اگر کار با کیفیت و مناسب استاندارد ارائه نشود و از سوی دیگر نیز هزینه بیت‌المال و پول نسل‌های آینده را به گونه ناشایست صرف شود.

وی با اشاره به این‌ موضوع که در برهه زمانی در سطح استان دانش و نیروی فنی در سطح کهگیلویه و بویراحمد کم نداریم، گفت: نباید بهانه نیروی کار داشته باشیم و ضعف در پروژه‌ها را صرفا کمبود اعتبارات و عدم نیروی متخصص ندانیم.

خادمی ادامه داد: به دلیل منابع محدود نباید بد هزینه شود برای رعایت کیفیت نیازمند افزایش اعتبارات نیست و عمده مشکل اصلی این است که هزینه صرف می‌شود اما کیفیت رعایت نمی‌شود از این‌رو رعایت کیفیت در اجرای پروژه‌ها امری بدیهی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بدترین ضرر برای کشور را به مسیر خلع ید رسیدن عنوان کرد و گفت: با خلع ید نباید خوشحال باشیم چرا که خسارات جبران‌ناپذیری به وجود می‌آید اگر کسی وارد کار شد کمک کنیم کار را به خوبی انجام دهد و خلع ید را آخرین و بدترین راه‌‌حل بگذاریم.

این مسئول بر برگزاری جلسات شورای فنی به صورت مرتب تاکید کرد و گفت: با توجه به این‌که امکان دارد ضعف و مشکل کمبود اعتبارات داشته باشیم و سال خوبی برای پیمانکاران نباشد از این‌رو رکود برخی پروژه‌ها پذیرفتنی است اما عدم کیفیت پذیرفتنی نیست و باید نظارت کامل صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: کیفیت نباید فدای کمبود اعتبارات شود.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول