اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌دلیل کمبود نقدینگی و عدم تأمین سرمایه در گردش

30 درصد صنایع کهگیلویه و بویراحمد راکد و نیمه فعال هستند

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اکنون در استان 735 پروانه صنعتی وجود دارد گفت: از این تعداد حدود 30 درصد به صورت راکد و نیمه فعال هستند.

30 درصد صنایع کهگیلویه و بویراحمد راکد و نیمه فعال هستند

داریوش دیودیده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: با تأکید استاندار و رویکرد دولت جدید بهبود فضای کسب و کار و شناسایی و به فعالیت درآوردن ظرفیت‌های خالی در دستور کار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اکنون در استان 735 پروانه صنعتی داریم که از این تعداد حدود 30 درصد به صورت راکد و نیمه فعال هستند که باید مشکلات این واحدها شناسایی و نوع آسیب آن مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس نوع مشکل راه‌کارهای لازم ارائه شود.

وی عمده مشکلات واحدهای راکد استان را کمبود نقدینگی، عدم تأمین سرمایه در گردش، تأمین مواد اولیه، مشکلات مدیریتی و فقدان تکنولوژی‌های و فناوری‌های روز دانست.

دیودیده با بیان اینکه بخشی از این واحدها به دلیل منسوخ شدن تکنولوژی و فقدان استانداردهای لازم نیازمند تغییرات اساسی هستند، افزود: مابقی واحدهای مشکل‌دار با اتخاذ تصمیمات لازم و فراهم شدن بستر مناسب به عرصه تولید باز خواهند گشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی یک سال اخیر بالغ بر 20 واحد صنعتی راکد استان همانند شرکت ماشین‌سازی پارس گچساران و تولید آرد کارخانه آرد و نشاسته یاسوج با تلاش سازمان صنعت و معدن، سرمایه‌گذاران و سایر دستگاه‌های متولی به عرصه تولید بازگشته‌اند و امید است این روند به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

دیودیده ابراز امیدواری کرد با تلاش و همت مجموعه‌های متولی صنعت و معدن استان و حسن توجهی که  استاندار و مجمع نمایندگان استان به بخش صنعت و معدن به عنوان موتور محرکه توسعه استان دارند شرایط جدیدی در حوزه صنعت استان به وجود آید.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول