اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تویسرکان تاکید کرد

توسعه صنعت عمده‌ برنامه کاری تویسرکان / اشتغال تویسرکان پایین‌تر از میانگین استانی

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی توسعه صنعت را یکی از عمده‌ترین برنامه‌های پیش رو در تویسرکان خواند و گفت: اشتغال شهرستان از میانگین استانی هم پایین‌تر است

توسعه صنعت عمده‌ برنامه کاری تویسرکان / اشتغال تویسرکان پایین‌تر از میانگین استانی

به گزارش خبرگزار فارس از تویسرکان، نشست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان و رئیس ادراه توزیع نیروی برق تویسرکان امروز با نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان برگزار شد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست‌های با مسئولان استانی و شهرستانی نهادها به منظور بررسی وضعیت شهرستان تویسرکان، اظهار کرد: یکی از عمده جهت‌گیری‌های پیش رو در تویسرکان مربوط به توسعه صنعت است.

محمد‌مهدی مفتح وضعیت تویسرکان از لحاظ اشتغال را نامناسب دانست و ادامه داد: اشتغال شهرستان از میانگین استانی هم پایین‌تر است.

وی با تاکید برای اینکه برای اشتغال‌زایی باید به صنعت پرداخت، با تقدیر از اداره برق، ابراز داشت: تویسرکان از لحاظ زیرساخت‌های برق مشکلی ندارد، باید مابقی زیرساخت‌ها برای ساماندهی شغل تأمین شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید با غنیمت شمردن فرصت‌ها، از آن‌ها برای توسعه شهرستان به نحو احسن استفاده کنیم.

وی خواستار انجام درخواست کشاورزان برای برق‌دار شدن چاه‌های آب و توسعه شبکه‌های روستایی شد و تصریح کرد: با کشاورزی نوین بهره‌وری درست از ظرفیت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

*مصرف برق همدان دو برابر جهان است

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان نیز در این نشست با اشاره به 6 هزار و 100حلقه چاه کشاورزی برق‌دار در استان، مصرف سالانه انرژی مصرفی بخش کشاورزی استان همدان را 40 درصد اعلام کرد.

حاجی‌رضا تیموری به مصرف انرژی برق 1800 کیلو وات ساعت توسط هر خانوار در استان اشاره کرد و افزود: میانگین مصرف انرژی برق استان همدان دو برابر جهان است.

وی به کاهش 10 درصدی مصرف برق در سال نخست اجرای هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و از افزایش 6 درصدی مصرف برق در دو سال اخیر خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان از مبادله تفاهمنامه‌ای به مبلغ 3 میلیارد 800 میلیون تومان برای اصلاح شبکه‌های توزیع برق روستایی خبر داد.

 

وی افزود: با اجرایی شدن این برنامه ترمیم، اصلاح و توسعه شبکه برق روستاها انجام می‌شود.

تیموری گفت: با تعامل و همکاری مسئولان و همت و برنامه‌ریزی اداره برق، سرقت کابل‌های برق در تویسرکان به صفر رسیده است.

*بیش از 45 هزار تویسرکانی مشترک اداره برق هستند

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز با تقدیر از عملکرد خوب اداره برق شهرستان، تعداد مشترکان این نهاد را بیش از 45 هزار اعلام کرد.

حسین‌علی شرکائی با بیان اینکه برای وصول مطالبات اداره برق از نهادها اقدام‌های لازم صورت گرفته است، ابراز کرد: نهادها ملزم هستند هر چه سریع‌تر طلب خود را به اداره برق پرداخت کنند.

وی خطاب به اداره برق گفت: اطلاع‌رسانی به‌هنگام در زمان‌های ضروری ضمن تقویت همکاری و تعامل دوسویه، رضایت‌مندی مردم را نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان تویسرکان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه تغذیه توزیع شبکه برق شهرستان از طریق دو خط 63 کیلووات جوکار و آران کنگاور انجام می‌شود، افزود: پیک بار مصرفی تویسرکان 34.5 مگاوات آمپر است.

رضا جلیلوند مدیریت مصرف را مهمترین عاملی در جلوگیری از هدررفت انرژی دانست.

*کاهش پیک بار مصرف برق در تویسرکان

وی با اشاره به اینکه پیک بار انرژی مصرفی سال 87 در تویسرکان 38.6 مگاوات بود، یادآور شد: امروز با اضافه شدن 10 هزار مشترک پیک بار مصرف مشترکان به 33 درصد کاهش یافته است.

مدیر توزیع نیروی برق تویسرکان آگاه‌سازی به جامعه به منظور فرهنگسازی مصرف برق را از کارهای شهرستان عنوان کرد در ادامه به بیان برنامه‌های اجرایی برای کاهش تلفات در این عرصه پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: تعدیل بار ترانس‌های عمومی 260 دستگاه، آزمایش و اصلاح اتصال زمین 233 دستگاه، جایگزینی کابل خود‌نگهدار به جای سیم مسی فرسوده به میزان 50 کیلومتر ایجاد رینگ باز در شبکه توزیع با نصب 23 دستگاه سکسیونر و سه دستگاه ریکلوزر برای کاهش هدررفت انرژی انجام شد.

جلیلوند با اشاره به نصب چهار دستگاه خازن 20 کیلو ولت و 120 دستگاه خازن فشار ضعیف به میزان 2 هزار 400 کیلو ولت، افزود: اصلاح ضعف ولتاژ در نقاط مختلف شهرستان با نصب پست‌های کم‌ظرفیت و احداث فیدرهای جدید، جایگزینی 10 هزار لامپ کم‌مصرف به جای لامپ رشته‌ای و جایگزینی 4 هزار لامپ‌های جدید پربازده گازی به جای لامپ‌های گازی با وات بالا در سطح معابر عمومی بخشی دیگر از اقدامات فنی توسط این نهاد است.

وی اذعان کرد: با کارهای فنی صورت گرفته انرژی هدررفته برق تویسرکان از 30.1 در سال 86، امروز به 16.5 درصد رسیده است.

مدیر توزیع نیروی برق تویسرکان در خصوص بازدید و تغییر شبکه‌های توزیع گفت: تعویض مقره‌های معیوب 20 کیلو ولت، اصلاح چمبره‌ای معیوب شبکه‌های 20 ولت و فشار ضعیف، عایق‌سازی پست‌های هوایی، تعویض کات اوت و برق‌گیری معیوب و اضافه کردن فیدر جدید شهری را بخشی از اقدام‌های انجام شده اداره برق برشمرد.

وی از فروش یک‌هزار و 250 انشعاب جدید، سرویس‌دهی یک هزار و 300 لامپ معیوب، 600 مورد رفع خاموشی مشترکان در بخش فشار متوسط  و در بخش فشار ضعیف 905 مورد و اصلاح 15 مورد ضعف ولتاژ در نقاط مختلف در 6 ماهه نخست سال جاری انجام گرفت.

انتهای پیام/89010/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول