اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد

تدابیر مناسب برای تأمین کالا در بازار کردستان

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از اتخاذ تدابیر مناسب به منظور تأمین و توزیع کالا به میزان لازم در بازار خبر داد.

تدابیر مناسب برای تأمین کالا در بازار کردستان

با فرا رسیدن فصل پاییز و قرار گرفتن در نیمه دوم سال لزوم اقداماتی نو برای تأمین کالاهای مصرفی مردم در این ایام و متناسب با فصل سرما احساس می‌شود.

همچنین در آستانه عید قربان مردم در تکاپوی خرید اجناس مرتبط با این روز هستند که این موضوع تدابیر مناسب متولیان را طلب می‌کند.

در همین راستا با بختیار خلیقی معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان پیرامون اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان در خصوص تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و همچنین اقلام مرتبط با عید به گفت‌وگو نشستیم.

وی در این مصاحبه با تأکید بر ذخیره‌سازی مناسب اقلام مصرفی و روزانه گفت: مردم هیچگونه نگرانی در این رابطه نداشته و با آسودگی خیال نسبت به خرید مایحتاج خود اقدام کنند.

فارس: آخرین شرایط توزیع و عرضه کالا در استان را شرح دهید؟

خلیقی: از اواخر شهریور امسال در راستای تنظیم بازار کالا و خدمات و کاهش قیمت‌ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام به توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار در ایام بازگشایی مدارس کرد.

این کالاها عبارت بودند از شکر به قیمت هر کیلو یک‌هزار و 600 تومان، قند شکسته تنظیم بازار به قیمت هر کیلو 2 هزار و 50 تومان، روغن با هماهنگی شرکت‌های پخش با 10 درصد زیر قیمت بازار و با قیمت تحویل درب کارخانه.

همچنین هندی پرمحصول به قیمت هر کیلو یک‌هزار و 800 تومان، هندی 1121 به قیمت هر کیلو 3 هزار و 700 تومان، برنج سفید آمریکایی به قیمت هر کیلو 2 هزار و 300 تومان، برنج تایلندی به قیمت هر کیلو 2 هزار و 100 تومان.

فارس: در خصوص توزیع مواد گوشتی چه اقداماتی انجام شده است؟

خلیقی: در خصوص کالاهای پروتئینی باید اشاره کنم به توزیع گوشت قرمز هر کیلو 16 هزار و 500 تومان، مرغ منجمد به قیمت هر کیلو 5 هزار تومان در مرکز استان و 5 هزار و 100 تومان در سایر شهرستان‌ها.

همچنین تخم‌مرغ به قیمت هر شانه 8 هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. این نکته را هم باید اضافه کنم که مواد لبنی با 20 درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود.

فارس: در ارتباط با کالاهای مرتبط با ایام تحصیلی چه تدابیر اتخاذ شد؟

خلیقی: با توجه به ایام بازگشایی مدارس با هماهنگی واحدهای تولیدکننده دفاتر آموزشی اقدام به عرضه 800 هزار جلد دفترچه شده است که در این راستا دفتر 100 برگ فانتزی به قیمت یک‌هزار و 900 تومان، 80 برگ به قیمت یک‌هزار و 700 تومان، 50 برگ به قیمت یک‌هزار و 500 تومان به فروش رسید که این محصولات با 41 درصد زیر قیمت بازار در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم ارائه می‌شود.

همچنین علاوه بر این نمایشگاه‌ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در سطح واحدهای صنفی منتخب و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ اقدام به توزیع این کالاها کرده است.

فارس: در خصوص توزیع نهاده‌های دامی چه اقداماتی انجام شده است؟

خلیقی: در زمینه نهاده‌های دامی ضمن هماهنگی با شرکت پشتیبانی امور دام کشور، ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی مانند کنجاله سویا، ذرت، جو و همچنین سبوس از طریق کارخانه‌ها به عمل آمده است.

این مواد با قیمت مصوب برابر سهمیه تخصیصی بین واحدهای تولیدی استان با هماهنگی تشکل‌های تولیدی و سازمان جهاد کشاورزی با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت توزیع می‌شود.

همچنین با ذخیره‌سازی مناسب حبوبات عدس و نخود وارداتی با قیمت هر کیلو 3 هزار و 100 تومان عرضه شد.

فارس: برای تأمین مایحتاج مردم در روز عید قربان چه اقداماتی صورت گرفته است؟

خلیقی: با توجه به اینکه در آستانه بازگشت حجاج بیت‌الله‌الحرام هستیم و با توجه به نزدیکی ایام عید قربان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اقدام به ذخیره‌سازی مناسب و استراتژیک و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار کشور برای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به عمل آورده است.

با اتخاذ تدابیری که صورت گرفته است سهمیه کالاهای مورد نیاز مردم در شهرستان‌‌های استان بر اساس سرانه جمعیت توزیع می‌‌شود.

فارس: در خصوص تأمین میوه در استان با مشکل خاصی مواجه نیستیم؟

خلیقی: به هیچ عنوان. اقدامات خوبی در سردخانه‌های استان‌های برخوردار از میوه مانند مازندران و آذربایجان‌غربی در راستای نگهداری محصولات تولیدی باغداران طی 6 ماهه دوم سال و برای میوه‌هایی مانند پرتقال و سیب صورت گرفته است.

به همین دلیل سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با هماهنگی کمیسیون تنظیم بازار استان و ستاد تنظیم بازار کشور نسبت به برآورد نیاز استان و تعیین مباشر برای خرید پرتقال از استان مازندران و سیب از استان آذربایجان‌غربی اقداماتی را انجام داده است.

با اعزام هیئتی متشکل از دستگاه‌های اجرایی مرتبط و تشکل‌های بخش خصوصی نسبت به خریداری این کالا برای ایام پایان سال و ذخیره آنها اقدام خواهد شد.

فارس: چه صحبتی با شهروندان در خصوص توزیع اقلام و کالاهای مصرفی دارید؟

در حال حاضر سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با توجه به ذخیره‌سازی‌های مناسب صورت گرفته برای ایجاد بازاری آرام و بدون تنش تدابیر مناسبی را اتخاذ کرده است و از مردم درخواست می‌کنم بدون هیچگونه نگرانی پیرامون تأمین کالا با آسودگی خاطر نسبت به خرید مایحتاج روزانه خود اقدام کنند.

================

مصاحبه از: کیوان قاسمی 

================

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول