اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان فارس عنوان کرد

630 میلیون متر مکعب کمبود سالانه آب فارس

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: فارس سالانه 630 میلیون متر مکعب کمبود آب دارد.

630 میلیون متر مکعب کمبود سالانه آب فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، الیاس طاهری عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید این استان، اظهار داشت: مسئولیت‌ها آمد و شد دارد و چنانکه معصوم بیان کرده این مسئولیت‌ها طعمه نیست، امانت است.

وی افزود: اعتبارات تخصیص یافته به فارس بسیار کمتر از جایگاه این استان در بخش‌های مختلف بوده و پاسخگوی نیازهای فارس نیست.

نماینده اقلید در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فارس به ‌لحاظ وسعت به‌ اندازه هشت استان کشور و جمعیت این استان حدود هفت استان ایران بوده، اما با این خصوصیات در تخصیص اعتبارات جایگاه آن دیده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شاخص‌های بانک مرکزی، میانگین تسهیلات تخصیص یافته به بخش صنعت در کشور 37 درصد بوده حال آنکه این شاخص برای فارس 15.9 درصد و برای اصفهان 34.5 درصد یعنی نزدیک به متوسط کشوری است.

طاهری بیان کرد: فارس در میان استان‌های دارای آمار بالای بیکاری قرار دارد به نحوی که رتبه سوم را پس از ایلام و لرستان دارد با وجود آنکه 12 درصد کل محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

سوق اعتبارات فارس به بخش مسکن مصیبت‌بار است

وی، تسهیلات اختصاص یافته به بخش مسکن در استان فارس را از میانگین کشوری بالاتر اعلام و اضافه کرد: در حالی که میانگین تسهیلات بخش مسکن در کشور 25 درصد است، در فارس این میزان 35.5 درصد بوده و به‌جای تسهیلات در بخش صنعت و کشاورزی، در این بخش رشد داشته‌ایم.

طاهری در پایان اضافه کرد: 95 درصد منابع آبی فارس صرف کشاورزی، چهار درصد شرب و یک درصد صرف صنعت می‌‌شود.

انتهای پیام/2448/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول