اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

14000 عضو شورای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور انتخابات شورای دانش‌آموزی برای انتخاب 14 هزار دانش‌آموز در اول آبان ماه برگزار می‌شود.

14000 عضو شورای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه ستاد اجرایی شانزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان اردبیل اظهار داشت: هدف از ایجاد تشکل‌های دانش‌آموزی با عناوین مختلف همه برای بستر‌سازی و تربیت حضور با نشاط، فعالانه و آگاهانه دانش‌آموزان جهت تمرین فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در کلیه آموزشگاه‌های استان این انتخابات برگزار می‌شود، تصریح کرد: مدیران مدارس تلاش کنند که دانش‌آموزان در تمامی مراحل ثبت‌نام، تبلیغات و رأی‌گیری اصول، مقررات و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند تا با رأی مستقیم دانش‌آموزان شوراهای دانش‌آموزی مدارس مشخص شوند.

محمودزاده خاطر نشان کرد: تربیت نیروهای خودباور، قانون‌مدار، وظیفه‌شناس و مسئولیت‌پذیر برای مدیریت آینده کشور در دل تشکل‌های دانش‌آموزی اتفاق می‌افتد بنابراین باید تلاش کنیم اولیای دانش‌آموزان و معلمان به این امر مهم توجه داشته و آنان را برای پذیرش این مسئولیت یاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: دانش‌آموزان منتخب شورای دانش‌آموزی در 14 انجمن در زمینه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری، تربیتی و تربیت بدنی فعالیت خود را در مدرسه شروع می‌کنند و لازم است که مدیران مدارس پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات با دعوت از اولیای دانش‌آموزان منتخب، آنان را به برنامه‌ها و وظایف مهم خود توجیه کنند تا از این ظرفیت برای همراهی در امور مدرسه بیشترین بهره را ببرند.

وی در ادامه بیان کرد: دانش‌آموزان با حضور خود در مجمع شوراهای دانش‌آموزی در حقیقت تمرین حضور در عرصه‌های اجتماعی را مورد دقت و توجه نظر قرار می‌دهند که این حرکت خود می‌تواند به تقویت بستر مشارکت همه‌جانبه دانش‌آموزان کمک کند.

شوراهای دانش‌آموزی با رأی مستقیم دانش‌آموزان به مدت یک سال انتخاب می‌‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: شوراهای دانش‌آموزی با رأی مستقیم دانش‌آموزان به مدت یک سال انتخاب و در 14 انجمن سازماندهی می‌شوند.

فرهاد رنجبر با ارائه گزارشی از فعالیت سال گذشته شوراهای دانش‌آموزی افزود: شورای دانش‌آموزی از سال 77 به منظور ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش‌آموزان ایجاد شده که در سال تحصیلی گذشته 28 هزار و 198 دانش‌آموز به عنوان کاندیدا ثبت‌نام کرده بودند که 13 هزار و 532 نفر با رأی مستقیم دانش‌آموزان انتخاب شده و فعالیت خود را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: ایجاد زمینه جهت تقویت اعتماد به نفس و حس مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان، مشارکت نسل جوان در امور آموزشی و تربیتی خویش، ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش‌آموزان و اولیای مدرسه از اهداف این شوراست که با برگزاری انتخابات سراسری در اوایل هر سال تحصیلی با رأی مستقیم دانش‌آموزان در مدارس انجام می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با حضور مسئولان شهرستان در یکی از مدارس نواحی و مناطق به منظور تحکیم و تعمیق ارزش‌ها و باورهای دینی، تکریم عملی شخصیت دانش‌آموزان، خودباوری و اعتماد به نفس در آنان، تمرین مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری، توسعه و بهبود نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری از طریق مشارکت دانش‌آموزان و توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی در کلیه مدارس استان برگزار می‌شود.

رنجبر در پایان اضافه کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی به صورت نمادین با حضور مسئولان استانی در دبیرستان پسرانه شاهد مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل برگزار شده و در مدارس عشایری نیز به علت کوچ پاییزه تا 15 آبان ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/62006/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول