اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان جم تاکید کرد

نقش مهم آموزش و پرورش در پیشگیری از مصرف مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان جم با تاکید بر نقش بسیار مهم آموزش و پرورش در پیشگیری از مصرف مواد مخدر گفت: مصرف مواد افیونی در سنین نوجوانی نیز مشاهده شده است.

نقش مهم آموزش و پرورش در پیشگیری از مصرف مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، محمد زنده‌بودی دوشنبه‌شب در جلسه توجیهی آموزشی پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر  در آموزش و پرورش شهرستان جم اظهار داشت: مقابله با مواد مخدر در جامعه امر مهمی است که باید با دقت و حساسیت لازم انجام شود.

وی افزود: همکاری نهادهای مختلف برای مقابله با این پدیده نامبارک مهم است و به ویژه نقش آموزش و پرورش در این عرصه بسیار تاثیرگذار است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان جم، کنجکاوی افراد و دوستان ناباب را عمده دلیل روی آوردن نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مخدر دانست.

وی اضافه کرد: توجه ویژه والدین به فرزندان و اهتمام جدی معلمین در مدارس می‌تواند تا حد زیادی از به دام افتادن افراد به این پدیده شوم جلوگیری کند.

زنده‌بودی یادآور شد: مواد مخدر یا منشاءگیاهی دارد یا صنعتی و باید فرزندانمان را با عواقب خطرناک آن آشنا کنیم زیرا پیشگیری بهتر از درمان بوده و اگر عضوی از خانواده در این ورطه گرفتار شود هزینه‌های بسیار سنگین مالی و جانی برای خانواده‌ها و جامعه در پی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: در شهرستان جم نسبت به آمار جمعیتی وضعیت بسیار مناسبی در زمینه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر داریم.

زنده‌بودی خاطرنشان کرد: مصرف این مواد افیونی در سنین نوجوانی نیز بعضا مشاهده شده که این زنگ هشدار و بیدار باش برای خانواده‌هاست که باید مراقبت و مواظبت بیشتری نسبت به فرزندانشان داشته باشند و بدانند که افرادی سود جو در پی به دام انداختن آنان هستند.

این مسئول در ادامه مطالبی را در مورد انواع مواد مخدر رایج در کشور و عوارض آنها ارائه کرد.

انتهای پیام/2451/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول