اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هشدار داد

کاهش 35 درصدی بارندگی در ایران/سراسر کشور با کمبود آب مواجه است‌

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اجرای طرح مطالعه جامع آب جنوب کشور خبر داد و گفت: سراسر کشور با کمبود آب مواجه است.

کاهش 35 درصدی بارندگی در ایران/سراسر کشور با کمبود آب مواجه است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حسین بنکداری عصر امروز در بازدید از شهرستان عسلویه اظهار داشت: در ارتباط با وضعیت آب نخل تقی باید سریعا نسبت به بهبود کیفیت آب این شهر ساحلی اقدام شود و هر میزان اعتبار که نیاز باشد توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تامین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود هم‌اکنون در سراسر کشور با کمبود آب مواجه هستیم و این کمبود فقط مختص جنوب نیست.

بنکداری تصریح کرد: طی یک سال اخیر شاهد کاهش 35 درصدی بارندگی بوده‌ایم که این امر موجبات کاهش حجم آب را فراهم کرده و باید راهکارهای لازم برای غلبه بر بحران بی‌آبی را بیندیشیم.

وی از اجرای طرح مطالعه جامع آب جنوب کشور خبر داد و گفت: مطالعه جامع آب جنوب کشور به عرض 100 کیلومتر در کل نوار ساحلی جنوب کشور انجام شده و در حال اتمام است که بدون تردید این طرح جامع در واقع نقشه راهی برای آینده این مناطق است.

این مسئول بیان کرد: هم‌اکنون همه استان‌ها به نوعی با کمبود آب روبرو هستند حتی تهران نیز با کمبود آب مواجه است.

بنکداری ابراز داشت: هم‌اکنون شهرهای شمالی کشور نیز علی‌رغم بارندگی‌های مناسب از وضعیت آب مناسبی برخوردار نیستند و حجم آب این مناطق نیز کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در شهر عسلویه باید آب‌شیرین‌کن که در منطقه ویژه قرار دارد برای تامین آب عسلویه و نخل‌تقی مورد استفاده قرار گیرد و باید سریعا قرارداد لازم برای این مهم منعقد شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در عسلویه و نخل تقی و بیدخون باید برای تامین آب سالم و بهداشتی طرح ضربتی انجام دهیم و هر اعتباری که نیاز باشد ما تامین می‌کنیم.

انتهای پیام/2451/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول