اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست امسال صورت گرفت

انجام 282 هزار آزمایش در بهداشت و درمان نفت گچساران

مسئول فنی آزمایشگاه بهداشت و درمان نفت گچساران از انجام 282 هزار آزمایش در بهداشت و درمان نفت گچساران در شش ماه نخست امسال خبر داد.

انجام 282 هزار آزمایش در بهداشت و درمان نفت گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران به نقل از سایت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، عزت‌الله اسدی اظهار کرد: به طور تقریبی تمام آزمایش‌های ویزیت شده برای بیماران توسط پزشکان عمومی و متخصص، در این آزمایشگاه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در مدت اخیر نیز این آزمایشگاه به برخی تجهیزات از قبیل دستگاه آون، اتوکلاو، هود لامینار کلاس2، یخچال بانک خون مجهز به ترمومتر و سیستم هشدار دهنده و نیز دستگاه سانتریفیوژ تجهیز شده که نصب این تجهیزات نقش بسزایی در به‌روز کردن آزمایشات و بالابردن هر چه بیشتر کیفیت آزمایشات دارد.

توانایی آزمایشگاه بهداشت و درمان نفت گچساران برای دریافت استاندارد ISO 

مسئول فنی و متخصص پاتولوژی آزمایشگاه بهداشت و درمان نفت گچساران با بیان برخی نیازمندی‌ها و مشکلات عمده آزمایشگاه، ابراز داشت: نیاز به بهسازی فضای فیزیکی و تأسیسات آزمایشگاه، تجهیز آزمایشگاه به دستگاه‌ها و سیستم‌های جدید آزمایشگاهی به منظور به روزرسانی تجهیزات و نیز تأمین شرایط و وسایل مورد نیاز برای استقرار سیستم اعتباربخشی و استانداردسازی به منظور ارتقای کنترل کیفیتی و دریافت استاندارد ایزو از جمله نیازمندی‌های آزمایشگاه است.

اسدی، تأمین نیرو و وسایل مربوط به راه‌اندازی آزمایشگاه پاتولوژی، تدبیراندیشی بین‌بخشی به منظور کاهش مراجعات غیر ضروری بیماران به آزمایشگاه را از دیگر موارد مهم در راستای ارائه بهتر خدمات عنوان کرد.

مسئول فنی آزمایشگاه بهداشت و درمان نفت گچساران تصریح کرد: در برخی موارد آزمایشات مشابه برای بیمار در چند نوبت متوالی و در مدت زمان کوتاه توسط برخی پزشکان ویزیت می‌شود که این کار ضمن هدر رفتن وقت بیماران، افزایش هزینه‌ها برای بیمارستان را سبب می‌شود.

اسدی ادامه داد: تأمین ابزار لازم در پذیرش و جواب‌دهی به منظور کاهش زمان انتظار و بهبود تکریم ارباب رجوع نیز مسأله‌ای مهم بوده که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

وی، اعتباربخشی جداگانه برای این آزمایشگاه را خواستار شد و اذعان داشت: این آزمایشگاه استاندارد بوده و این توانایی را داریم که با دعوت از کارشناسان استانداردسازی و حضور آنان در این آزمایشگاه و ارزیابی استعدادها، ظرفیت‌ها و توانایی‌ها کمتر از یکسال بتوانیم درجه استاندارد ISO را در منطقه دریافت کنیم.

انتهای پیام/82001/ذ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول