اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد

برگزاری همایش ملی نقش ابنیه‌ تاریخی در توسعه پایدار شهری در خوزستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از برگزاری همایش ملی نقش ابنیه تاریخی در توسعه پایدار شهری در استان خبر داد.

برگزاری همایش ملی نقش ابنیه‌ تاریخی در توسعه پایدار شهری در خوزستان

افشین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ابنیه‌ تاریخی می‌توانند در توسعه شهری نقش بسیار زیادی ایفا کنند و به این دلیل باید این مسیر را با مطالعات کارشناسی هموار کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهری نیازمند ابزارهایی است، گفت: برای توسعه همه جانبه شهری نیازمند آن هستیم تا ابزارهایی را فعال کنیم و یکی از موثرترین ابزارها در این راستا میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطر نشان کرد: مدیریت ساخت و ساز در شهری باید بر اساس هویت شهری باشد و به این دلیل معتقدیم که شهرداران می‌توانند در راستای هویت‌بخشی شهر نقش بسیار مهمی ایفا کنند و در این راستا نیازمند تعامل بیشتر با شهرداران هستیم.

حیدری با اشاره به مهمان ویژه این همایش خاطر نشان کرد: در حال مذاکره هستیم که بتوانیم معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را برای سخنران ویژه این همایش به خوزستان دعوت کنیم.

وی گفت: قرار است در خلال این همایش قوانین و مقررات میراث فرهنگی به شهرداران به صورت کارگاه‌هایی آموزشی آموزش داده شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: برگزاری این همایش به تعامل نزدیک شهرداری‌ها و میراث فرهنگی منجر می‌شود و در راستای تحکیم این رابطه تلاش خواهیم کرد.

حیدری با اشاره به اینکه قوانین میراث فرهنگی در راستای ساخت و ساز صراحت دارد، افزود: برای هر ساخت و سازی در شهر باید میراث فرهنگی استعلام شود و در غیر اینصورت روال قانونی ساخت و ساز طی نشده است و میراث فرهنگی در این رابطه می‌تواند از طرق قانونی وارد عمل شود و با خاطی و خاطیان برخورد کند.

انتهای پیام/72006/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول