اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس آخرین توصیه‌های مدیریتی خود را بازگو کرد

فعال کردن بخش خصوصی و خدمات، تنها راه توسعه فارس

استاندار فارس به عنوان آخرین توصیه مدیریتی خود خواستار تلاش مدیران دولت جدید در فعال کردن بخش خدمات و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در فارس شد.

فعال کردن بخش خصوصی و خدمات، تنها راه توسعه فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین صبح امروز در مراسمی که به منظور تجلیل از خدمات وی در سپاه فجر فارس برگزار شد، اظهار داشت: در این مدت که در فارس بودیم تلاش بسیار کردیم این استان در زمینه‌های مختلف شکوفا شود.

وی افزود: برخی در این استان می‌گفتند که گردشگری نمی‌خواهیم، یا اینکه مرکز خرید بسیار داریم.

صادق عابدین خاطرنشان کرد: بیش از 65 درصد اشتغال تهران که پایتخت و مرکز سیاسی کشور است از بخش خدمات محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: اشتغال فارس از بخش خدمات زیر 40 درصد است، از این رو فعال کردن این بخش و استفاده از توان مردمی تنها راه توسعه آتی این استان است.

خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه زندگی تودیع و معارفه مداوم است، گفت: زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود، صحنه پیوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.

وی افزود: در طول ایام مسئولیت فرصت‌های شخصی و اجتماعی فراوانی برای انسان پیش می‌آید که اگر متوجه نباشیم این فرصت‌ها می‌تواند ابتلا تلقی شود.

صادق عابدین ادامه داد: در قیامت از این فرصت‌ها سئوال می‌شود و بدون شک یکی از این فرصت‌ها و نعمت‌ها که مورد سئوال قرار می‌گیرد نعمت ولایت فقیه است.

استاندار فارس در آخرین ساعات مدیریت خود ابراز داشت: روزی که مسئولیت را در این استان پذیرفتم 60 تا 70 بخشدار و فرماندار آن بلاتکلیف و استانداری بدون معاون و مدیرکل بود.

وی خاطرنشان کرد: همان زمان در محضر امام جمعه شیراز این وضعیت را به پارچه پاره پاره تشبیه کردم و ایشان توصیه کرد که آن را بشکافید و از نو ببافید.

صادق عابدین بیان کرد: با این شرایط این استان را به گونه‌ای آماده کردیم که به شهادت شورای تامین، دو انتخابات در فارس طوری برگزار شد که از بهترین انتخابات بعد از انقلاب بود.

وی خاطرنشان کرد: در این دو سال و اندی گاه شب‌ها تا نیمه شب بیدار می‌ماندم و می‌اندیشیدم که آیا می‌توانم پاسخگوی خانواده 14 هزار و 600 شهید فارس باشم.

این مسئول تصریح کرد: آمار بیکاری در فارس بین 18 تا 19 درصد بود و برای آن که به هفت درصد مورد نظر برنامه پنجم برسد 80 هزار میلیارد تومان پول نیاز بود.

صادق عابدین افزود: بودجه استان فارس 500 میلیارد تومان است و با این حساب برای رسیدن به نرخ بیکاری هفت درصد بودجه 160 سال را نیاز داشتیم.

وی افزود: کسانی که به طور سریالی در رسانه‌ها نرخ بیکاری فارس را مطرح می‌کردند راهکار حل آن را بیان نمی‌کردند اما با اتکال به خدا توانستیم تنها در پروژه ساخت پالایشگاه و راه آهن به دست فرزندان این استان 10 تا 15 هزار میلیارد تومان به فارس بیاوریم.

بار دوم است که فارس را ترک می‌گویم

استاندار فارس با تشبیه دوران دو ساله خدمت خود در فارس به دوران جبهه بیان کرد: همان‌گونه که در مهران، خرمشهر و کردستان خدمت کردم فارس نیز جبهه دیگری بود که باید از آن روسفید خارج می‌شدم.

وی افزود: در سال 64 که به عنوان مجروح جنگی بیمارستان نمازی را ترک گفتم گمان نمی‌کردم 28 سال بعد استاندار این استان شوم.

صادق عابدین به طنز گفت: اکنون نیز که این استان را ترک می‌کنم شاید روزی به عنوان رئیس جمهور بازگردم پس آنان که پشت سر ما بدگویی می‌کنند، مراقب باشند.

انتهای پیام/2448/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول