اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

یک پنجم دانش آموزان مبتلا به چاقی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بر اساس آمارهای موجود یک پنجم دانش‌آموزان مبتلا به چاقی هستند که این موضوع اهمیت پرداختن به ورزش در مدارس را دوچندان می‌کند.

یک پنجم دانش آموزان مبتلا به چاقی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی در همایش خانواده تربیت‌بدنی با محوریت اخلاق در ورزش که ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هفته تربیت‌بدنی فرصتی فراهم می‌کند تا نیم نگاهی به جایگاه ورزش در جامعه داشته باشیم.

وی افزود: در جامعه کنونی ورزش به عنوان یک فوق برنامه نمی‌تواند جوابگوی بسیاری از نیازهای موجود باشد بلکه باید در اصل برنامه‌ها حضوری جدی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: تحرک بدنی به عنوان یک اصل در جامعه به خصوص در آموزش و پرورش مطرح است و باید برای ارتقای جایگاه آن تلاش بیشتری صورت گیرد.

حبیبی بیان کرد: با توجه به اینکه  یک پنجم دانش‌آموزان از چاقی رنج می‌برند، در حوزه آموزش و پرورش باید به ورزش به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد. به دلیل تعداد برنامه‌های درسی، ورزش در برنامه دانش‌آموزان از جایگاه خوبی برخوردار نیست و به آن به عنوان یک فوق برنامه توجه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: یکی از برنامه‌های اساسی که می‌تواند بستر مناسبی را برای تربیت دینی فرزندان فراهم کند، ورزش و تربیت‌بدنی است.فرهنگ دینی و ملی ایرانیان نیز تأیید‌کننده این مطلب است زیرا در بستر ورزش می‌توانیم تعالی روح را برای دانش‌آموزان رقم بزنیم.

این مسئول اضافه کرد: زیربنای ورزش را باید اخلاق و معنویت رقم بزند زیرا اگر اخلاق و معنویت را از ورزش کشور حذف کنیم قطع یقین چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: آنچه که چهره قهرمانان ورزش ایران را ماندگار کرده نیز اخلاق، معنویت و جوانمردی آنان است و باید سعی کنیم این امر در فضاهای ورزشی موج بزند.

حبیبی ابراز کرد: در هفته تربیت‌بدنی باید به چالش‌ها و موفقیت‌های عرصه ورزش به صورت همزمان پرداخته شود تا با رفع نقاط ضعف به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.

این مسئول با بیان اینکه در سال‌های اخیر ورزش در آموزش و پرورش جایگاه مناسبی پیدا کرده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر جایگاه ورزش در آموزش و پرورش ارتقا یافته به طوری که دروس تربیت‌بدنی در مدارس به وسیله افراد متخصص تدریس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: آموزش و پرورش استان قزوین از معلمان متخصص و متعهدی برخوردار است که در عرصه معنویت و تربیت دانش‌آموزان بسیار موفق عمل می‌کنند.

حبیبی خطاب به معلمان خاطرنشان کرد: معلمان مطمئن باشند که به کار بسیار ارزشمندی مشغول هستند و می‌توانند با تربیت دانش‌آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام‌های باارزشی در رشد فعالیت‌های جسمانی و ایمانی آینده‌سازان این کشور داشته باشند.

انتهای پیام/77010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول