اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره غذای سنتی انجام شد

طبخ 90 نوع غذای سنتی توسط دانش‌آموزان سعدآباد

دانش‌آموزان مبتکر و خلاق سعدآبادی بیش از 90 نوع غذای مختلف را در جشنواره غذای سنتی طبخ کردند.

طبخ 90 نوع غذای سنتی توسط دانش‌آموزان سعدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد، رئیس آموزش و پرورش سعدآباد صبح امروز در آیین برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در سعدآباد اظهار داشت: با هدف تعامل بین اولیا مدرسه و خانواده‌ها و ترویج تغذیه سالم و ایرانی و همچنین معرفی غذاهای سنتی به‌جای دارو جشنواره تهیه غذا توسط دانش‌آموزان و خانواده در آموزشگاه پروین اعتصامی سعدآباد برگزار شده است.

جعفر امیری‌زاده افزود: با توجه به اینکه یکی از مأموریت‌های آموزش و پرورش آموختن مهارت‌های زندگی به دانش‌آموز است برپایی چنین برنامه‌هایی برای آنان ضمن ایجاد نشاط و سرزندگی باعث کسب تجربه و اعتماد به نفس می‌شود.

بخشدار سعدآباد نیز گفت: توجه به تغذیه فرزندان از مهم‌ترین وظایف والدین است، زیرا فرهنگ و عادات غذایی در خانه شکل می‌گیرد و در مدرسه تثبیت می‌شود.

عبدالرحیم افروغ افزود: نمی‌توان دانش‌آموزان را از خرید مواد خوراکی در راه مدرسه منع کرد ولی می‌توان آنها را متقاعد کرد تا از مصرف مواد مضر برای بدنشان خودداری کنند که این امر می‌تواند با عرضه غذاهای مناسب بر سر سفره در خانواده آغاز شود و در مدرسه ادامه یابد.

مسئول بهداشت و تغذیه مدارس سعدآباد نیز اظهار داشت: این جشنواره با هدف ارتقای سطح آگاهی به خواص مواد غذاهای سنتی و محلی، ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سنتی و محلی به جای فست فودها، تقویت هنر آشپزی، کار گروهی و ایجاد رقابتی سالم انجام گرفته است.

محمد ابراهیم‌پور بیان کرد: تلاش می‌کنیم سطح کیفی جشنواره‌های مختلف غذایی را بالاتر ببریم تا فرهنگ‌سازی لازم انجام شود.

بر اساس این گزارش، در این جشنواره مواد غذایی تهیه شده توسط دانش‌آموزان و همکاران در قالب پیش‌غذا، کیک و شیرینی و غذا به نمایش گذاشته شد که در پایان با رای شرکت‌کنندگان نفرات برتر انتخاب و با اهداء هدایا و لوح سپاس مورد تجلیل قرار گرفتند.

در حاشیه این جشنواره از نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان این آموزشگاه در رشته‌های مختلف درسی بازدید شد.

انتهای پیام/2452/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول