اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حمایت از آمران به معروف خود یک معروف است

دستگاه قضا، نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف در راستای دلجویی و محکوم کردن حرکت قبیحانه اراذل و اوباش و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از امر منکر از آمران به معروف حمایت می‌کنند، چرا که حمایت از این افراد یک معروف است.

حمایت از آمران به معروف خود یک معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شامگاه جمعه پنجم مهر ماه امسال در ساعت 9 و 45 دقیقه در پی مزاحمت دو جوان که سوار بر خودروی 206 شده بودند و قصد آزار و اذیت دختر جوانی که سوار پراید شده بود را داشتند، جوانی 32 ساله که از آن حوالی می‌گذشت، متوجه سوءنیت این دو جوان شد و تصمیم گرفت که برای کمک به دختر جوان وی را از مهلکه فراری بدهد که البته جان خود را به این واسطه به خطر انداخت.

وی با پیشنهاد سوار شدن در خودروی دختر جوان و فراری دادن وی از دست این دو مزاحم، در کنار خیابان ایستاد که در همین حین دو جوان که قصد تعرض به دختر جوان را داشتند، سر رسیدند و با این مرد که از جمله افرادی بود که قصد امر به معروف این دو جوان را داشت، در پی دلیل این کار درگیر شدند.

دو پسر سوار خودروی 206 که شبیه افراد خلاف‌کار بودند و به نظر می‌رسید که حالت عادی ندارند، در پاسخ به ضارب (بهرام .ن) که دلیل این مزاحمت را پرسید، اقدام به فحش دادن و کتک‌کاری کردند که یکی از آنها با یک باتومی که از داخل خودرو آورده بود، با وی درگیری فیزیکی پیدا کرده و محکم به انگشتان دست می‌زند، به صورتی که وی از چند ناحیه دچار شکستگی می‌شود.

در حالی که درگیری فیزیکی با فرد باتوم به دست ادامه داشت، نفر دوم چاقویی درمی‌آورد و در زیر گلوی جوان آمر به معروف می‌گذارد، به صورتی که منجر به بریدگی پوست گردن می‌شود، در حالی که به گفته پزشکان اگر چاقو کمی بیشتر فرو رفته بود، احتمال مرگ وجود داشت.

به گفته این جوان آمر پس از حضور مردم و با وجود جراحات وارده در حالی که دو جوان مزاحم به قصد انتقام‌جویی دنبال وی می‌کردند، خود را به کلانتری محل واقعه در کوی امیریه رسانده و درخواست کمک می‌کنند.

* ماجرای تجاوز در هاله‌ای از ابهام / پلیس دنبال صحت ادعاهای عنوان شده است

اما به گفته برخی از منابع آگاه، با دو ساعت پس از این درگیری، دختر جوانی حوالی ساعت 12 همان شب به کلانتری کوی امیریه مراجعه می‌کند و خبر می‌دهد که دو جوان به وی تجاوز کرده‌اند، که در ظاهر امر مشخصات گفته شده توسط این دختر جوان با مشخصات آن دو جوان مزاحم تطابق داشته و چنین احتمال می‌رود که دو جوان مزاحم پس از گریختن از حادثه و ناکامی درخواست خود به دلیل حضور آن آمر، دست از اقدام شوم خود برنداشته و سرانجام اقدام کثیف خود را با شخص دیگری عملی می‌کنند که البته از سوی دستگاه قضایی و انتظامی این قضیه تایید نشد و صحت این واقعه را منوط به اثبات آن دانستند.

* دستگاه قضا با آسیب‌زنندگان به آرمان به معروف برخورد جدی می‌کند

محمدرضا حبیبی دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان در مورد این ماجرا با بیان اینکه اطلاعی از این موضوع ندارم و هنوز اطلاعی ندارم اما در زمینه نحوه برخورد دستگاه قضایی با عاملان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت و همچنین آسیب‌رساندن به آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار داشت: به پلیس توصیه شده که حمایت جدی در این زمینه داشته باشد، هر چند مورد حادی نداشتیم، اما در صورت وجود چنین موضوعی به شدت با آن برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به ستاد احیا در این زمینه نامه نوشته‌ایم، افزود: به پلیس نیز تاکید کردیم که اگر شخصی به این افراد تعرض کند باید به عنوان جرم مشهود بازداشت شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان تصریح کرد: البته ما توصیه می‌کنیم که آمران به معروف و ناهیان از منکر با شدت و قدرت کار خود را انجام بدهند، اما اگر متوجه شدند، مورد آسیب واقع می‌شوند، به تذکر لسانی اکتفا کنند.

این مسئول ادامه داد: هر چند از آمران به معروف حمایت می‌‌شود، اما در چنین مواقعی باید مشخصات افراد خلاف‌کار را یادداشت و یا از پلیس کمک بگیرند.

حبیبی تاکید کرد: در صورتی که این افراد متوجه شدند، تذکر لسانی کار‌ساز نیست، نباید ورود پیدا کنند، چرا که پیگیری چنین مواردی بر عهده نیروی انتظامی است.

* از حمله ضاربان به آمر معروف در کوی امیریه خبر ندارم

عبد‌الرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در نشست خبری خود که در روز دهم مهرماه امسال برگزار شد، در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا از قضیه دو ضارب و حمله به یک آمر به معروف مطلع هستید، گفت: از این قضیه هیچ اطلاع و خبری ندارم، اما پیگیری می‌کنم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نحوه حمایت پلیس از آمران به معروف و ناهیان از منکر با توجه به اینکه صلاحشان ایمان است، چگونه است، یادآور شد: تذکر آمران به معروف باید تنها لسانی باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در بحث ارشاد تذکر باید لسانی باشد و در صورت امکان نباید درگیر شوند، چرا که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، اما اگر به فردی برخورد کردند که آن فرد قصد حمله داشت به ماموران ناجا اطلاع بدهند.

این مسئول اضافه کرد: البته ما تاکید داریم که هیچ فردی درگیر نشود و در صورت درگیری وظیفه نیروی انتظامی است که به صورت عملیاتی وارد شود.

آقاخانی بیان داشت: البته اگر پرونده‎ای در این زمینه وجود داشته باشد، ناجا این پرونده را از نظر قضایی دنبال می‎کند، اما باز هم توصیه داریم که درگیر نشوند.

* ستاد امر به معروف هزینه‌های بیمارستانی آمر به معروف را تقبل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در پی وقوع این حادثه و رسانه‌‌ای شدن حمله این دو ضارب، درگیری دو تن از مزاحمان نوامیس مردم با یکی از آمران به معروف و مجروح شدن جوان 32 ساله آمر، عده‌ای از آمران به معروف و ناهیان از منکر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان از معاونت سازمان انتظامی و قضایی و معاونت تشکل‌های مردمی و معاونت ادارات و کارخانجات و نیز مسئول دفتر این نهاد به عیادت این فرد رفتند.

آنها هدف از این کار را دلجویی و محکوم کردن حرکت قبیحانه اراذل و اوباش و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از امر منکر عنوان کردند.

علی باطنی جانشین معاون سازمان نظامی، قضایی ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر شهرستان اصفهان  ضمن اعلام حمایت از آمران به معروف تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با شنیدن این واقعه و پیگیری شخص حادثه‌دیده از وی دلجویی و حمایت همه‌جانبه خود را نسبت به این آمر به معروف اعلام کرد.

وی افزود: فرقی نمی‌کند که فردی که امر به معروف می‌کند، جزو اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد یا خیر، اما این نهاد از این اقدام خداپسندانه حمایت می‌کند، کما اینکه این جوان شجاع که جان خود را به خطر انداخت، یک فرد عادی و از جمله نیرو‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر نبوده، اما این ستاد از وی حمایت جدی کرد.

* ستاد امر به معرف هزینه‌ای بیمارستانی فرد ضارب آمر به معروف را تقبل کرد

جانشین معاون سازمان نظامی، قضایی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان عنوان کرد: این ستاد تامین هزینه‌های پزشکی و بیمارستانی این فرد آمر به معروف را با روش مکاتبات با سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرد.

این مسئول با بیان اینکه در این زمینه و در حمایت از آمران به معروف تعاملاتی با دفتر دادستانی و نیروی انتظامی صورت گرفته است، متذکر شد: ستاد امر به معروف با تعامل و پشتوانه به دستگاه‌های مربوطه هر‌گونه مواردی از این دست را به صورت مختلف از جمله فاکس گزارش می‌کند.

باطنی اذعان داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در مورد این اتفاق  نیز در کمترین زمان ممکن این فرد شجاع را مورد دلجویی و حمایت خود قرار داد و سیر مراحل قضایی،حقوقی و انتظامی را نیز دنبال می‌کند تا دو فرد ضارب را به عنوان برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی دستگیر کنند.

===============

گزارش از: نفیسه راهداری

===============

انتهای پیام/63012/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول