اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر ماکلوان خبر داد

اجرای 2 طرح بزرگ گردشگری در ماکلوان

عضو شورای اسلامی شهر ماکلوان از اجرای دو طرح بزرگ گردشگری پارک ساحلی و بام سبز در این شهر تازه تاسیس خبر داد.

اجرای 2 طرح بزرگ گردشگری در ماکلوان

فرهاد نیک‌نهاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با بیان اینکه بافت و ساختار شهر ماکلوان روستایی است، اظهار کرد: وسعت ماکلوان 12 کیلومتر مربع است.

وی با اشاره به اینکه چهار طرح برای اجرا در شهر ماکلوان پیشنهاد شده است، افزود: اگر زیرساخت‌های اصولی ایجاد شود این طرح‌ها برای حداقل 50 سال آینده پیش‌بینی می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر ماکلوان از اجرای دو طرح بزرگ گردشگری در این شهر تازه تاسیس خبر داد و گفت: ایجاد پارک ساحلی و بام سبز شهر ماکلوان از طرح‌های بزرگ گردشگری است.

وی، پارک ساحلی را شامل سه فاز عنوان کرد و ادامه داد: فاز نخست این طرح گابیون‌بندی و پس از آن ایجاد راه دسترسی و کمربندی شهر ماکلوان است.

نیک‌نهاد، با تصریح بر اینکه 22 نقطه حریم شهر از ورودی تا خروجی جزو اراضی ملی است، خاطرنشان کرد: در این اراضی به اقتضای طرح‌های شهرداری برای فضای تفریحی، رفاهی و خدماتی توسط شهرداری ماکلوان اقدام می‌شود.

وی، دومین طرح گردشگری شهر ماکلوان را ایجاد بام سبز ذکر کرد و یادآور شد: در سال 88 اصلاح طرح هادی انجام شد و فضایی در حوزه شهری ایجاد شد که از آن استفاده معدنی می‌کردند و کاربری آن را به گردشگری تغییر دادیم.

عضو شورای شهر ماکلوان افزود: اسفند سال 91 مقدار 80 هکتار اراضی پیش‌بینی شده برای بام سبز به نام شهرداری مصوب شده و اکنون در حال انجام مقدمات کارهای اداری برای بام سبز هستیم.

وی گفت: ثبت اراضی منابع طبیعی در حریم شهرها به نام مسکن و شهرسازی و در اختیار گذاشتن فضای سبز به شهرداری از جمله فعالیت‌ها برای ایجاد بام سبز است.

نیک‌نهاد خاطرنشان کرد: برق‌رسانی و گازرسانی بام سبز انجام شده و راه دسترسی در حال اجرا است و تلاش می‌شود جاده دسترسی بام سبز دو بانده شود.

وی طرح بام سبز را شامل سه فاز تفریحی، خدماتی و رفاهی عنوان کرد و متذکر شد: شهرداری می‌تواند این طرح را به دو صورت با متقاضیان سرمایه‌گذار واجد شرایط که بتوانند از منابع مالی خود استفاده کنند بدون وابستگی به بانک به صورت تملیکی و یا مشترک اجرا کند.

انتهای پیام/2300/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول