اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی:

بودجه زیارت به میزان قبل بازگردد/ طرح جامع گردشگری احیا شود

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی با ابراز گلایه از وضعیت بودجه زیارت افزود: متأسفانه این بودجه در سال جاری بسیار کاهش پیدا کرده که امیدواریم به جای اول خودش بازگردد.

بودجه زیارت به میزان قبل بازگردد/ طرح جامع گردشگری احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن واحدی شامگاه دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی که در محل هتل پارک برگزار شد، اظهار داشت: امروز ما مراسم تودیع نداریم بلکه این مراسم، مراسم تقدیر و تشکر و معارفه عزیز دیگری است.

وی افزود: خدمت در این شهر مقدس اگر برای خدا باشد افضل اعمال است.

واحدی با بیان اینکه مسئولیت در این استان برای اهداف مادی نیست بلکه معنوی است، ادامه داد: معاونت زیارت و عمران در استانداری دو بازویی هستند که به وظایف اجرایی این استان که سالانه پذیرای 30 میلیون زائر است، کمک می‌کنند.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه استان خراسان رضوی 50 درصد اقامت زائر کشور را دارد، افزود:‌ ما در ایام نوروز سال جاری 140 پرواز در مشهد داشتیم.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات نوروزی در این استان تبدیل به ستاد تسهیلات زائر شد، افزود: این ستاد با تمام نیرو باید در این شهر کار کند و وظایفش بیش از حد است، بنابراین کمک همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

واحدی با اشاره به اینکه فرهنگ خدمت به زائر امام رضا (ع) اگر به معنای واقعی باشد زائر مشکلی پیدا نخواهد کرد، افزود: ما مشکلات عدیده‌ای در بحث زائر داریم بنابراین طرح جامع گردشگری که در نیمه راه رها شده بود باید دوباره آغاز شود که خوشبختانه این امر با حضور آقای فعالی مصوب شد و امیدواریم آقای لبافی نیز آن را دنبال کند.

وی ادامه داد: ما در این استان طرح جامع گردشگری نداریم و شهرک سلامت ما 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

واحدی افزود: اعتبارات سازمان میراث فرهنگی در این شهر جواب نمی‌دهد، بنابراین بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه با ما همکاری کند اما برای این مهم باید طرح و برنامه داشته باشیم تا بتوانیم پروژه تعریف کنیم.

وی ادامه داد: در زمان حضور زائرین مشکلات خود را نشان می‌دهند، پس باید به مبحث مدیریت گردشگری یک حاکمیت دیپلماتیک به معنای کار فرایندی و تیمی و کاری که نتیجه‌گرایی به دنبال داشته باشیم، صورت دهیم.

واحدی با بیان اینکه در حوزه گردشگری اولویت با مجموعه‌‌های فرهنگی و تاریخی است که باید به سرانجام برسد، افزود: در این خصوص تا حد توان کار کردیم و با شهرداری هماهنگی‌هایی داشتیم.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی با ابراز گلایه از وضعیت بودجه زیارت افزود: متأسفانه این بودجه در سال جاری بسیار کاهش پیدا کرده که امیدواریم به جای اول خودش بازگردد.

واحدی در پایان با بیان اینکه روحیه آقای فعالی تعامل و همکاری بود، افزود: از آقای لبافی نیز خواهش می‌کنم روحیه همکاری و استراتژی را داشته باشند تا بتوانیم این بار سنگین را از این شهر برداریم.

انتهای پیام/2202/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول