اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی گیلان خبر داد

تشکیل بانک مشاغل گردشگری در گیلان

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از تشکیل بانک مشاغل در حوزه معاونت گردشگری این استان خبر داد و گفت: این بانک در حال ایجاد است.

تشکیل بانک مشاغل گردشگری در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا علیزاده ظهر امروز در جمع کانون دانشجویان و دانش‌آموختگان گردشگری گیلان و انجمن دانشجویان گردشگری سفیر دیار دیلم، از همکاری آنها در برگزاری هر چه بهتر مراسم هفته گردشگری قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: کارنامه تشکل دانشجویان گردشگری استان با توجه به فعالیت‌ها و حضورشان در همایش، نمایشگاه و جشنواره، سمینار و کارگاه‌های آموزشی نشان‌دهنده رشد و شکوفایی این کانون است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به تأکید ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بر استفاده از توانمندی‌های انجمن‌های مردم‌نهاد (NGO) در معرفی و حفظ و حراست از بناهای تاریخی، محیط زیست و توسعه گردشگری و ...، این ظرفیت  فرصت بسیار مناسبی برای بسط و تقویت فعالیت‌های انجمن‌ها همراه با هدف‌گذاری صحیح است.

وی با اشاره به وجود رشته‌های مربوط با گردشگری در مقاطع مختلف در سطح استان، تصریح کرد: بحث اشتغال دانش‌آموختگان این رشته به عنوان نیروهای انسانی متخصص بسیار مهم بوده و درک درست بخش خصوصی در استفاده از این توانمندی بسیار با اهمیت و حساس است.

علیزاده، از تشکیل بانک مشاغل در حوزه معاونت گردشگری استان خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی در حال ایجاد است و از این پس نیروهای متخصص رشته گردشگری در یک ارتباط دو سویه از طرف این اداره کل به بخش خصوصی برای اشتغال معرفی می‌شوند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، پژوهش و مشخص شدن اولویت‌های پژوهشی در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی، مردم‌شناسی، باستان شناسی و ... را از دغدغه‌های مهم این بخش برشمرد.

وی افزود: امیدواریم پس از مشخص شدن و اختصاص اعتبار بتوانیم با رایزنی گروه‌های پژوهشی و اساتید و دانشجویان، هسته‌های پژوهشی دانشگاهی و دانشجویی را ایجاد کرده و پس از ارزیابی توانمندی‌های این گروه‌های علمی، مطالعات پژوهشی برون‌سپاری شود.

علیزاده، خواستار تداوم آموزش‌های تخصصی و استفاده از اساتید صاحب‌نظر در حوزه‌های مذکور برای تعلیم و تربیت فارغ‌التحصیلان کنش‌گر شد.

وی نقش رسانه‌ها در برقراری ارتباط با جامعه و انعکاس فعالیت‌های حوزه گردشگری را مهم دانست و خاطرنشان کرد: بانوان در حوزه‌های تصمیم‌گیری و مدیریتی با توجه به رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید به این مبحث نقش مهمی دارند.

این مسئول، همکاری محکم و پایدار انجمن‌های فارغ‌التحصیلان و دانشجویان گردشگری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان را مهم دانست.

رئیس کانون دانشجویان و دانش‌آموختگان گردشگری گیلان نیز در نشست مذکور اظهار کرد: با توجه به نقش صنعت گردشگری در رونق اقتصادی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و نیز ایجاد توسعه پایدار در کشور، ارتباط دو سویه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان مهم است.

محمدرضا صادقی، خواستار استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های گردشگری و دیگر رشته‌های مرتبط با آن در برنامه‌های اداره کل و نیز استمرار جلسات و نشست‌ها شد.

انتهای پیام/2300/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول