اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قروه:

مهمترین دستاورد غدیر اتحاد و انسجام دنیای اسلام در پرتو ولایت است

امام جمعه موقت قروه گفت: مهمترین دستاورد غدیرخم به عنوان نقطه اشتراک جهان اسلام، اتحاد و انسجام در پرتو نعمت ولایت است.

مهمترین دستاورد غدیر اتحاد و انسجام دنیای اسلام در پرتو ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام حسن رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه دین عنصر راهنمایی و برنامه زندگی انسان است اظهار کرد: خداوند متعال بلوغ فکری و بالندگی انسان را در پناه اکمال دین و اتمام نعمت معنا بخشید تا فلسفه اصلی خلقت انسان را بعنوان برترین مخلوق عالم هستی تحقق بخشد.

وی افزود: در پرتو این هدایت ارزنده بود که زمینه ظهور مصلحان بزرگ اجتماعی پدید آمد و بشر امروز با وجود تمام مشکلات به دستاوردهای ارزشمندی رسیده که راه برای طی مسیر بالنده و در خور او فراهم گشته است.

رستمی با اشاره به جایگاه عید غدیر به عنوان یکی از برترین اعیاد اسلامی، اظهار داشت: خداوند متعال با برانگیختگی آخرین رسول خویش و ابلاغ دین اسلام بر ایشان، بلوغ و کمال فکری بشر را پس از قرنها بعثت انبیا و فرستادن کتب آسمانی در وجود نبی مکرم اسلام به تجلی رساند و با تعیین امامت پس از پیامبر کرامت و منزلت انسان را به عرصه تحقق درآورد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رسالت پیامبر اسلام بشریت به کمال فکری و بالندگی دست یافت و این بزرگترین دلیل برای خاتمه بخشیدن به بعثت انبیا بود و نیازی نبود که رسول دیگری مبعوث شود و دین تازه‌ای معرفی شود. اما بعد از کمال فکری بشر، نوبت متجلی شدن آرمان بزرگ خلقت انسان که همان جانشینی خداوند و دستیابی به منزلت و کرامت او بود، رسید و خداوند متعال با ایجاد امامت در پرتو نبوت این آرمان را دست یافتنی ساخت.

وی در ادامه شرط دوستی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را رعایت تقوا و اخلاص در عمل عنوان کرد.

خطیب موقت جمعه قروه در ادامه با اشاره به آشفتگی بازار مصرف کالا، آن را ناشی از عدم پایبندی برخی از بازاریان به اخلاق دانست و افزود: نظارت حکومت بر بازار اصل درستی است که اگر اخلاق و دینداری بر بازار حاکم نباشد، این اصل اساسی به درستی پیش نمی‌رود.

رستمی سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی موجود برای تحت فشار قراردادن مردم از طریق گران‌فروشی و کم‌فروشی را مذموم دانست و گفت: تفاوت نرخ موجود در بازار کالا باید اصلاح شود تا آرامش به این بخش اقتصادی باز گردد.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته ورزش و تربیت بدنی، ورزش و سلامتی را لازم و ملزوم یکدیگر خواند و گفت: غفلت از ورزش به عنوان اصل مهم سلامتی، ما را از لحاظ جسمی و روحی، آسیب‌پذیر خواهد کرد.

رستمی در ادامه با تاکید بر به کاربندی اخلاق در ورزش، خاطرنشان کرد: ورزشکاران در گذشته الگوهای اخلاقی جامعه بودند که امروزه نیز این روند در تمامی ابعاد باید ادامه داشته باشد.ورزش بدون اخلاق جز ضرر و خسران چیزی در بر ندارد.

انتهای پیام/79009/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول