اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

رئیس جمهور راه اعتدال و امید را زنده نگاه دارد

امام جمعه شیراز گفت: رئیس جمهور همواره راه اعتدال را ادامه دهد و چراغ امید را در دل جامعه روشن نگاه دارد.

رئیس جمهور راه اعتدال و امید را زنده نگاه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار داشت: گاهی دیده می‌شود که عده‌ای که در جرگه انحراف و نفاق بوده‌اند این روزها یکدیگر را پیدا کرده و به سفره دولت چشم طمع دوخته‌اند.

وی افزود: اینان می‌خواهند خیز بردارند و عقب‌افتادگی چند ساله را جبران کنند در حالی که مردم هوشیار هستند و این افراد را می‌شناسند.

ایمانی ادامه داد: رئیس جمهور به اعتبار آن که یک روحانی است و سوابق متعددی در دفاع از نظام و انقلاب دارد و همان کسی بوده که برای نخستین بار لقب امام را برای بنیانگذار انقلاب به کار برد، هوشیار است و اجازه نخواهد داد افراط بر راه اعتدال خدشه‌ای وارد کند.

وی اضافه کرد: دولت اعتدال امید مردم است که از گرفتاری‌های معیشتی نجات پیدا کرده و مسیری منطبق بر نظرات کارشناسی و خردمندانه را پی گیرد.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: امروز استکبار در شرایط قبل قرار ندارد و مشکلات عدیده داخلی، خستگی ملت آمریکا از جنگ و 17 تریلیون دلار بدهی باعث شده که به ایران نیاز داشته باشند و از این رو سیاستمداران ما باید از این شرایط حداکثر استفاده را برده و تحریم‌های ظالمانه را آرام آرام از بین ببرند. 

نماینده ولی فقیه در فارس در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خم خاطرنشان کرد: عید غدیر از تمام اعیاد بالاتر و برتر است به این دلیل که در این روز یک حکومت صالح به دنیا معرفی شد.

وی بیان کرد: در عید غدیر شاخص یک حاکم اسلامی مشخص و اینکه چه کسی شایستگی مدیریت و ولایت جامعه را دارد، برای دوره‌های بعد تاریخ تبیین شد.

به گفته وی، در عید غدیر جامعیت اسلام به نمایش گذاشته شد که اگر پیامبر با 13 سال سابقه فردسازی در مکه و 10 سال جامعه‌سازی در مدینه برای بعد از خود تدبیری نمی‌کرد، نقص دین بود. 

امام جمعه شیراز در ادامه به تشریح شاخص‌های خانواده ایده‌آل و ازدواج مطلوب در اسلام پرداخت و گفت: فرد از زمانی که به پیمان ازدواج وارد شد در برابر خود و دیگران مسئولیت‌پذیر می‌شود.

ایمانی ابراز داشت: عمده آلودگی و بزه اجتماعی در میان افراد مجرد است به دلیل آن که هنوز به مسئولیت‌پذیری نرسیده‌اند.

وی اضافه کرد: آیه 27 سوره قصص از قول شعیب پیامبر بیان شده «قال انی ارید ان انکحک احدی ابتنی هاتین علی ان تاجرنی ثمانی حجج» یعنی وی به موسی می‌گوید در صورتی که مایل باشی من دختر خود را به عقد تو در می‌آورم به شرط آن که برای من کار کنی.

ایمانی بیان کرد: این آیه مسئله‌ای را نشان می‌دهد که امروز در جامعه ما آن را عیب می‌دانند و آن این است که پیش از آن که موسی خواستگاری کند شعیب می‌گوید بنا دارم یکی از دخترانم را به تو بدهم و شعیب پیامبر داماد سرخانه می‌پذیرد.

خطیب نماز جمعه شیراز در ادامه گفت: این رسم که تا مدت‌های مدید باید خانواده پسر به درب خانه دختر رفته و چند بار خواهش و تمنا کنند در قرآن وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: بر خلاف آن قرآن توصیه می‌کند هر چه ساده‌تر همسر انتخاب شده و ازدواج با کمک خانواده‌ها سر بگیرد.

انتهای پیام/2448/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول