اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت توافق شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیا

پل‌های روگذر با اعتبار 100 میلیارد تومان در اردبیل احداث می‌شود

با موافقت شورای شهر اردبیل، شهرداری اردبیل و قرارگاه خاتم‌الانبیا تفاهم‌نامه‌ای را به امضا می‌رسانند که براساس آن تا سقف 100 میلیارد تومان تقاطع غیرهمسطح و پل روگذر در اردبیل احداث می‌شود.

پل‌های روگذر با اعتبار 100 میلیارد تومان در اردبیل احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در نشست اعضای شورای شهر اردبیل و شهردار که پیش از ظهر امروز در محل شورای شهر برگزار شد، شهردار اردبیل در سخنانی گفت: یکی از زیرمجموعه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا مؤسسه شهید رجایی است که کلیه تقاطع‌های غیرهمسطح تهران را اجرایی و عملیاتی کرده و در سفری که مسئولان و مدیران این مؤسسه به اردبیل داشتند، توافق کردیم تا سقف 100 میلیارد تومان تقاطع غیرهمسطح در اردبیل را اجرایی کنند.

صدیف بدری افزود: این مؤسسه با داشتن امکانات و تکنولوژی‌های نوین قادر است تقاطع‌های غیرهمسطح و چند طبقه‌ای را نیز احداث کند که ما باید از فرصت پیش آمده استفاده کنیم تا با جلب مشارکت این مؤسسه عمرانی سپاه بتوانیم کارهای بزرگی را در مرکز استان انجام دهیم.

وی تصریح کرد: به دلیل آنکه این مؤسسه برای پروژه‌های کمتر از 100 میلیارد تومان تمایلی به حضور در استان‌ها ندارد، قرار شده با هماهنگی نمایندگان شهر اردبیل در مجلس، شهردار و رئیس شورا نشست هماهنگی را روز دوشنبه برگزار کنیم تا عقد تفاهمنامه در این زمینه با مؤسسه شهید رجایی انجام شود.

بدری خاطرنشان کرد: حضور این مؤسسه و منابع مالی عظیم آن می‌تواند برای استان مفید و مؤثر باشد که انتظار داریم حتی در احداث پل‌های کابلی بتوانیم به توافق برسیم و مشکلی از بابت پرداخت مطالبات به این مؤسسه وجود نخواهد داشت.

حضور این مؤسسه پیمانکاران داخلی را متضرر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یکی از اعضای شورای شهر اردبیل که از وضعیت پیمانکاران داخل استان به شدت نگران بود که مبادا با اجرای این پروژه‌ها پیمانکاران داخلی متضرر شوند، اضافه کرد: چه لزومی دارد که ما با دعوت از این مؤسسه بخواهیم پیمانکاران داخل استان را مورد بی‌توجهی قرار دهیم و یا نسبت به کارهای اجرایی، عمرانی و اشتغالزایی در این حوزه بی‌تفاوت باشیم.

حسین افسانه بیان کرد: ما با دعوت از این مؤسسه در حقیقت توانمندی‌ها و قابلیت‌های نیروهای پیمانکاری استان را نادیده می‌گیریم و نسبت به این امر بی‌تفاوت هستیم که نباید این امر اتفاق بیفتد.

پیمانکاران استانی توان اجرای چنین پروژه‌هایی را ندارند

نایب رئیس شورای شهر اردبیل نیز ضرورت حضور چنین پیمانکاران و مؤسسات قوی مالی را در استان فرصت استثنایی برای اجرای پل‌ها و پروژه‌های عمرانی زیربنایی بسیار ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد:‌ حضور این مؤسسه می‌تواند به نفع استان باشد چراکه قرار نیست همه امکانات و نیروی انسانی مؤسسه از طریق تهران تأمین شود.

جواد زنجانی با بیان اینکه در اجرای این پروژه بیکاری و بی‌توجهی به کارگران و نیروی انسانی استان مدنظر نیست، گفت: پیمانکاران ما به دلیل بدهی‌هایی که دولت در این سال‌ها به آنها تحمیل کردند توان اجرای پروژه‌ها و سرعت اجرایی کافی را ندارند.

در این جلسه تعداد دیگری از اعضای شورای شهر نیز با برشمردن امتیازات بزرگ حضور این مؤسسه برای اجرای پروژه‌های بالای 100 میلیارد تومان در اردبیل اعلام کردند: می‌توانیم در یک زمانبندی مشخص و روی پروژه‌های خاص این هدف‌گذاری را انجام دهیم و از توان مالی، تجهیزاتی، کارشناسی، فنی و مهندسی مؤسسه بهترین استفاده را داشته باشیم.

در پایان اعضای شورای شهر اردبیل به عقد تفاهمنامه شهرداری با مؤسسه شهید رجایی زیرمجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا رأی مثبت دادند تا هفته آینده شاهد عقد این تفاهم‌نامه در مرکز کشور باشیم.

انتهای پیام/62004/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول