اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

پل شهید رجایی قزوین در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود

شهردار قزوین از افتتاح پل شهید رجایی قزوین در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پل شهید رجایی قزوین در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی ظهر امروز در آیین افتتاح تقاطع امام علی(ع) اظهار داشت: در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی در استان قزوین خواهیم بود و با افتتاح این پل یک رکورد از نظر کیفیت و کمیت در اجرای پروژه‌ها در شهر قزوین خواهیم زد.

وی با تشکر از تمام دستگاه‌های اجرایی برای سرعت بخشیدن عملیات عمرانی این پروژه بیان کرد: با توجه به موقعیت قرارگیری این پل نیاز بود که دهانه این پل 48 متر با سازه کابلی احداث شود و این تقاطع غیرهمسطح دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

نصرتی ادامه داد: با بهره‌برداری از این پل محور شمال به جنوب به هم متصل شد و همچنین محور شرق به جنوب را نیز پوشش می‌دهد.

شهردار قزوین گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح امام علی(ع) بر اساس یک آینده‌نگری بوده است و این محور به اتوبان امتداد پیدا می‌کند که این مهم سبب می‌شود تردد به شهر قزوین از اتوبان تسریع پیدا کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که کمربندی‌های شهر قزوین پوشش خوبی داده شوند تا با کاهش ترافیک، در مرکز شهر آرامش ایجاد شود.

شهردار قزوین افزود: کاهش ترافیک در مرکز شهر سبب ایجاد آرامش و احترام به حقوق شهروندان خواهد شد.

نصرتی اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی پنج محور را در دو طبقه پوشش می‌دهد و تلاش خواهد شد با تأمین منابع مالی مناسب کمربندی‌های شهر قزوین را پوشش دهیم.

شهردار قزوین با تشکر از شهروندان به جهت صبر و حوصله در اجرای پروژه‌های عمرانی بیان کرد: حق شهروندان قزوینی است که با آرامش در خیابان‌های شهر تردد کنند.

وی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح امام علی(ع) با هدف اتصال بلوار باهنر به بلوار امام علی (ع)، کاهش بار ترافیکی ورودی شهر و ایجاد کمربندی شمالی-جنوبی احداث شده است، اعلام کرد: این تقاطع کابلی شامل دو پل به عرض هر یک 13 متر و طول 640 متر است و فاصله دو پل از یکدیگر نیز چهار و نیم متر بوده و سازه طراحی شده آن از نوع کابلی و ماکزیمم ارتفاع آن 11 متر است.

نصرتی با اظهار اینکه این تقاطع چشم‌انداز بسیار زیبایی به باغستان‌های سنتی شهر و مناظر شمال و غرب شهر قزوین دارد، افزود: تقاطع غیرهمسطح امام علی(ع) واقع در تقاطع بلوار امام علی(ع) با بلوار شهید باهنر و بلوار معلم و کانال آبرسانی طالقان است.

وی به اقدامات مهم ترافیکی در اجرای این پروژه اشاره و اظهار کرد: تابلوهای راهنمای مسیر از نوع بالاسری و جانبی در محدوده تقاطع غیرهمسطح امام علی(ع) و شبکه معابر اطراف به منظور هدایت ترافیک با اعتبار 150 میلیون تومان تهیه و نصب شده است.

این مقام مسئول تهیه و اجرای خط‌کشی طولی تقاطع غیرهمسطح امام علی(ع) و معابر اطراف با اعتبار 70 میلیون تومان، تهیه و اجرای خط‌کشی جناقی با اعتبار 40 میلیون تومان و تهیه و نصب انواع ملزومات و تجهیزات ترافیکی و علائم ترافیکی با اعتبار 50 میلیون تومان را از دیگر اقدامات ترافیکی عنوان کرد.

شهردار قزوین افزود: 45 هزار مترمربع مساحت فضای سبز، 60 هزار مترمکعب به همراه تسطیح حجم خاکریزی و 45 هزار مترمربع رگلاژ از مشخصات تقاطع غیرهمسطح امام علی(ع) است.

وی اضافه کرد: در فضای سبز این تقاطع 30 هزار مترمربع چمن‌کاری شده است و 15 هزار مترمربع از آن به صورت گلکاری، بوته‌کاری، رزکاری، کاشت انواع درخت و درختچه با سیستم آبیاری تحت‌فشار طراحی و اجرا شده است.

نصرتی با بیان اینکه میزان حجم لوله‌کشی آب خام چهار هزار متر در طول و از جنس پلی‌اتیلن برای فضای سبز این تقاطع است، افزود: انواع گل رز و درختچه‌های زینتی با انواع چنار، نارون، بید مجنون و تبریزی، کاج مشهد و سدروس، یاس هلندی و توری در فضای سبز این تقاطع کاشته شده است.

شهردار قزوین در خاتمه گفت: در آینده نزدیک با افتتاح پروژه‌های شاخص در قزوین شاهد شهری در خور یک نام شهر فرهنگی و تاریخی خواهیم بود.

انتهای پیام/77003/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول